Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

saker man ska försöka undvika på en blogg

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 augusti 2013 19:11

-Massa stavfel och särskrivningar. T.ex Jätte kul istället för jättekul, super snabb istället för supersnabb. Ni fattar, stör mig otroligt mycket på särskrivningar men ändå läser jag rätt många bloggar med det.


-Bara mobilinlägg. Jag tror inte man får en sån stor blogg och man bara gör korta mobilinlägg. Man måste skriva lite ordenliga inlägg också.

För om det bara är korta, exakt hela tiden är bloggen bara tråkig att läsa.


-Inlägg utan bilder. Något jag stör mig på ännu mer än särskrivningar är inlägg utan bilder. Det är riktigt tråkigt att läsa inlägg utan bild. Bloggen blir så tråkig då.

Bilder ska det vara!!

Fast på såna här novellbloggar behövs det faktiskt inte bild tycker jag.


-"Asso/aså". Något jag står mig otroligt mycket på är när man skriver "asso/aså" istället för alltså. Asså funkar, men allra helst alltså! Samma sak om man skriver pöss istället för puss.


-Mycket upprepning av samma ord. Det är sjukt irriterande, de ordet som använda mest i en blogg och som upprepas väldigt mycket är "sen/sedan". Det brukar kunna se ut såhär: Idag red jag på Magic. Skrittade, sen travade vi. Sen galopperade vi. Sen hoppade vi ett litet hinder, det gick jättebra, sedan höjde vi. Lite överdrivet kanske men ni förstår.


-När man inte sätter in punkt. Det är väldigt jobbigt att läsa en blogg där man inte sätter in en punkt. Det blir väldigt rörigt.

Tycker även att man ska sätta in kommatecken där det behövs, det är väldigt irriterande när man sätter in på ett olämpligt ställe. Sen tycker jag att man även ska använda utropstecken eller frgetecken.


-Spämma. Alltså om man typ ska sätta in utropstecken så man inte gör massa i rad, det känns bara oseriöst.

Typ såhär: Hej idag har jag ridit! Gick jättebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!


Det var i alla fall lite saker som jag tycker ska undvikas och saker jag stör mig på.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards