Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

"hästar finns inte" åsikt!

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 december 2012 19:39

På min gamla blogg, så skrev jag ett åsikts inlägg om sidan "hästar finns inte" den där sidan på facebook. Har en ny åsikt om den...


Här är min gamla åsikt om den:

Först var jag väldigt arg på sidan och så. Men sen kom jag att tänka på att sidan typ är ett skämt, för de vet ju egentligen att hästar finns.

____________________________________________________________________________________________________

Men nu har jag inget i mot den eller jo lite.

Vissa bilder är lite smått roliga, de gör mest bilder med bananer och håller på att skriva tex "Hästar är en frukt som inte finns". Asså jag börjar nästan gapskratta. Bananer är ingen frukt,utan det är ett bär. Så i sånna fall borde de säga "Hästar är ett bär som inte finns" när de gör om bananer. Men som jag skrev vissa bilder är lite roliga, och det som är roligast är att de sitter i flera timmar antar jag, och gör en sådan bild.

Men sen var det en tjej som hade varit ute på en ridtur. Då kom det fram en gubbe och sa "hej" hon sa "hej" tillbaka. Sen sa gubben "Fin kiwi du rider på,kan man få smaka lite?". Hon blev skit arg och sa "Gubbjävel". Och då gick han där ifrån.

Om jag skulle varit ute och rida och det kom fram en gubbe eller vadsom helst och sa sådär, så skulle jag blivit skit arg!!!


Men nu till sidan igen, somsagt vissa bilder är roliga. MEN vissa tar typ bilder på en rutten häst och skriver "Ruttet äpple, vill nån smaka". En häst som det bara är skelett kvar av, "Äppelskrutt". En häst blöder om tex mulen "Blodapelsin" En häst ligger död och är igensnöad "FRUKTansvärt". Sånna skämt är inte ens roliga. Usch,hur kan man hålla på att skämta om sånt. När en häst är död/skadad. Jag fattar inte hur man kan tycka sånt är kul,det var nästan samma sak om den där skämtsidan om Engla, "The typical Engla". Den är dock borta nu,för så många var imot den. Men typ 400 gillade den. Sjukt har inte människor något hjärta?


Det är helt okej med att de har en sida ("hästar finns inte" sidan) och redigerar hästar till frukter eller om hästarna har täcken och de skriver "Bananer i pyjamas". Men när hästar är döda/skadade tycker inte jag att det är ok.

__________________________________________________________________________________________________

Min nya åsikt: 

Först trodde jag den var seriös, sen trodde jag den var oseriös men nu tror jag den är seriös. En bild tycker jag är rolig. Det är den där med bananer i pyjamas, när hästarna har täcken. Men när hästarna är döda/skadade så är det jätte tråkigt och omoget.  Typ när en häst hade smitit så hade den gått ut på isen och ramlat ner i ett sånt har hål, och den var nära på att dö. Då skrev dem "Frysfrukt"! Hatar dem! Och bilderna på döda/skadade hästar och de som håller på att dö, får ganska mycket likes.Och då börjar det kännas som att sidan är seriös, och att de skriver massa elaka/konstiga saker åt hästar... Så jag hoppas den lägger ner,men det kommer säkert aldrig hända,för sidan har 232 875 likes. Och här står det om sidan: http://www.metro.se/djur/hastalskare-rasar-mot-fornekar-succe/EVHllm!k1c

Jag blir så arg, seriöst! 

Några andra har skapat en sida som heter "Hästar finns"! Gilla den om ni vet att hästar finns! Den måste vinna, fast det är bara 2 339 likes. SÅ GILLA!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards