Hästar är bäst!

Alla inlägg under februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 februari 2013 22:10

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: ledsen

Dagens hiss: åkte till stallet

Dagens diss: Ina har flyttat

Dagens body butter: ingen

Dagens skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 28 februari 2013 21:27

jag visst har några bilder jag tog idag.


Alla bilder är på Bono och på 2 av dem är jag med som ni kommer se.


 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 februari 2013 21:05

... Att nu när Ina varit tillsalu har jag tjatat och tjatat och tjatat och tjatat och tjatat och tjatat och tjatat och tjatat lite till om att få Ina men nu när hon inte är tillsalu längre så ska jag börja tjata om denna häst. Jätte fin d-ponny,såhär står det i annonsen:

Typ: D  -  Inriktning: Allround  -  Kön: Valack  -  Födelseår: 1997  Namn: Grape Tonic  
Efter lite mer än 7 år tillsammans är det tyvärr dags att sälja min ponny, då jag känner att ja inte kan ge han den tid han behöver. Han är en snygg D-ponny valack f.97 med okänd härstamning. En maxad läromästare på 148 cm med ett stort hjärta. Tränas och tävlas regelbundet och har under år 2012 tävlat upp till LA. En perfekt ponny för dig som vill träna och utvecklas eller bara ha riktigt roligt tillsammans, då han en bra läromästare.
En ponny med mycket motor i skogen och kräver därför en rutinerad, tuff liten ryttare. Tonic är en ponny som har många år kvar att ge och som du kan ha mycket roligt med då han funkar till alla dicipliner.
Snäll att sko, klippa och lasta. Viss utrustning medföljer. Lånas ej ut på foder.
Tonic står för tillfälllet i Gamleby hos en tjej som tränar och tävlar honom regelbundet. För referenser utav dom, ring, Louice på 0703711929
Vid seriöst intresse maila eller ring för mer information!
 
Eliten 09, LA+5
 
Pris  40 000 kr

Här är länk till annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=688405


Och här är en bild (finns fler bilder i annonsen)


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 28 februari 2013 20:15

Det var inte roligt i skolan, absolut inte.

Men efter skolan var jag med Roxanna och vi skulle egentligen åka till Ina men när jag kollade om Charlotte hade svarat skrev hon såhär:

"Ina har alldeles nyss flyttat till Flen. Men vi ska hälsa på henne om en vecka då kan du få följa med om du vill. Hon åkte för fem minuter sen". Så hon flyttade ungefär 15.45 Visste inte riktigt när hon skulle hitta ett hem till henne och jag visste ju att hon skulle åka någon gång, men jag visste inte att det skulle gå så fort och om jag inte frågat Charlotte skulle det nog dröjt ett tag innan jag vetat det... Men det gör så ont att veta att våran tid är över nu, att jag inte längre är medryttare på världens grymmaste b-ponny sto. Men jag ska ju träffa henne om en vecka och då ska jag fråga om hon behöver någon medryttare. Jag behöver nog inte ens skriva hur ledsen jag blev, det var hon som gjorde att jag fick en relativt bra balans. Och jag har haft så kul med henne! Men då bestämde jag och Roxanna att vi skulle åka till åkerby. Först gick vi hem till henne och åt mat sedan åkte vi till stallet och ringde Vilma och då följde hon också med. I stallet gick jag först till Magic och sedan till Totte. Sedan mockade vi och tog nytt strö där det var kissigt. Sedan var vi i paddocken och gick runt lite och när Roxanna ramlade skrämde jag och Vilma henne först skrek jag och då gjorde Vilma också det och då blev Roxanna jätte rädd. Sedan gick vi till halm och hö rummet och klättrade upp på halmen.


Tog inga bilder idag men ni får några på sötaste Ina.

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 28 februari 2013 07:32

vad hatar du mest i hela världen?



Djurplågeri helt klart. Fattar inte hur man kan plåga ett litet (eller stort) oskyldigt djur.   


Vill inte lägga upp någon bild för jag klarar inte av att se på djurplågeri och det kanske inte ni heller gör.



Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 22:31

I morgon ska jag åka till Ina tror jag men först måste jag till världs jobbiga skolan. Och vi slutar 14.45 så det är en lång dag.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards