Hästar är bäst!

Alla inlägg under april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 april 2013 17:45

Jag kommer räkna med Ina eftersom att hon inte är såld   




Teddy.


Teddy är en shetlandsponny född 88. 

Han har ett stort hjärta av guld och är supersnäll, bara att han kan nafsa lite. 

Om han inte gått promenader på ett tag så blir han stel i bakbenen. Han är väldigt duktig på att hoppa. 

Sist vi var där så övade vi på att ställa honom och få honom att gå i form, han lyssnade jättebra. (Vi red inte, vi gick en promenad). 

När man kommer till honom så brukar han oftast gnägga. 

 

 

 

 

 

 

       

     




Dream Woman Laday "Dreamy".


Dreamy är ett travsto född 98.

Hon har gått som travhäst men hon började galoppera i svängarna så då skulle hon egentligen slaktas men som tur var köpte Annika henne. 

Hon är väldigt tjurig i boxen och kan försöka sparkas. Men hon är riktigt snäll i ridningen.

Hon är väldigt pigg och ibland börjar hon bara springa och då får man inte stopp på henne på ett tag. Men hon gör oftast inget, typ bockar eller så. 

Hon kan dock bli lite nervös, men om hon har blivit rädd så lugnar hon ner sig väldigt fort. 

Hon har världens underbaraste galopp, fast hon har lite svårt för att galoppera i vänster varv. 

När man hoppar henne så hoppar hon oftast högre än vad hindret är. 

               



Happy


Happy är en nordsvensk född 98.

Han är faktiskt riktigt seg och inte så duktig på att hoppa, eller så är han för lat för att hoppa. När han skulle hoppa ett hinder på 20 så rev han det. Latmask.se.

Man han är ändå rätt duktig för han går oftast i form. 

Fast han bockar rätt ofta, men det är bara för att han vill slippa arbeta. 

Han är jätteskön att rida barbacka på för han har så bred och mjuk rygg. 

Han är snäll bara att han kan vara lite klumpig och ställa sig på ens fot. 

Happy är väldigt matglad. 

             



Ina.


Ina är ett welsh mountain sto född 98. 

Hon är jättesnäll och tycker om att bli ompysslad. 

Hon gillar INTE att bli longerad, hon bockar,stegrar och så.

Men hon gillar att gå en promenad, då blir hon jättepigg och bockar av glädje fast hon lyssnar på mig.

Och hon gillar att hoppa och är riktigt duktig, fast hon gillar inte att vara i paddocken, då kan hon bli en rodeohäst ibland och ibland är hon en stjärna. 

När man rider ut är hon jätteglad och pigg. 

Hon är även inkörd. 

När jag träffade henne var hon super svår att tränsa nu har det blivit bättre i alla fall. 

Hon bockar ibland för att hon är glad och ibland för att hon vill slippa arbeta. 

Hon får inte äta annat än hö, då hon får fång annars. SUPER VIKTIGT, hon kan dö annars. Hon var nära på att göra det. 

             

 

Thessan.


Thessan är en shetlandsponny född 94.

Hon är jättesnäll fast hon har blivit lite nafsig nu tycker jag.

I ridningen är hon väldigt pigg och faktiskt väldigt lätt att få i form tycker jag. 

Hon är väldigt poppis bland hästar, alla vill vara vän med henne förhon är så snäll. Så Pigge är bara lite avis tror jag, fast han har blivit snällare. 

                               

 


Pigge.

 

Pigge är en welsh mountain ponny född 90.
Har bara ridit Pigge en gång, men han var jätte duktig och pigg. 

Han är jätte snäll och han är så söt. 

Jag tror att han snart kommer flytta, men jag hoppas att han stannar.

               


 



Ginny.


Ginny är född 05.

Hon är väldigt snäll i hanteringen och mot andra hästar.

Men i ridningen är hon lat,riktigt lat. 

Har bara ridit henne en gång en liten stund, men hon verkar vara lätt att få i form. 

                     


Nike.


Nike är en welshponny tror jag. 

Vet inte hur gammal hon är.

Men kan lätt bli rädd för plötsliga rörelser och så verkar hon väldigt pigg. Fast hon är snäll.

Hon och Thessan är typ bästa vänner. 

Har aldrig ridit henne men jag hoppas att jag får göra det någon gång. 

         


Fizzan.


Vet inte vilken rass och jag vet inte hur gammal hon är.

Hon vill gärna stå för sig själv i hagen. 

Har ridit henne 2 gånger, hon är väldigt pigg. Och hon är jättebra att rida. 

Fast hon är riktigt liten. 

Hon är också snäll. 

     


Menny.


Menny är en halvblod/travhäst född 00. 

Han föddes hos Charlotte och Charlotte red in honom. 

Han är typ den snällaste hästen jag har träffat, kan inte beskriva hur snäll han är. 

Han är även riktigt duktig på att hoppa och han hoppar också högre än vad hindret är. 

Han är jätte snäll i ridningen också men när man travar kan det vara lite svårt att få stopp på honom. 

Han har en skön rygg. 

Det var med honom jag hoppade 1 meter med. 

Han är lite speciell för han kan inte hoppa hinder under 50 cm, för då river han eller hopar jätte konstigt.

       

 

det här hindret är ju lite mindre än 50, men ca 50 ska det väl ligga på.



Birdie.


Jag har aldrig ridit Birdie men det har Vilma och hon sa att Birdie är lite seg. 

Hur som helst så är Birdie jätte snäll. 

Vet inte vad jag ska skriva har ju aldrig ridit henne och jag brukar inte vara med henne så mycket.

     



Av Freia Vahlsten Svennas - 30 april 2013 16:29

-Åka till Teddy och då ska vi ha allmänt lunkade kallar vi det för (det var Vilma som kom på det) och då ska vi gå en promenad och bara ta det lugnt. 


-Sedan ska vi gå till Thessan och vi hade tänkt at vi ska rida henne i paddocken, mest skritt och trav och kanske galoppera lite. Den där killen som lånade henne galopperade inte tror jag.


-Blogga.


 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 april 2013 15:06

mina djur.

 

 


Mini Hoppe.

 



Valter





Ulf



Cookie


Pelle


Norpan


Bobbo


Tiger och Leopard

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 april 2013 11:57

jag och Ina





 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 april 2013 23:51

favoritblogg

 


http://syrrornaenstrom.blogg.se/



För de är så söta och har söta hästar och de skriver jättebra. En läsvärd blogg. 


 

bild tagen från deras blogg. 

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 april 2013 20:01

lånar denna från: http://ponnyybus.blogspot.se



Ponny / Häst

Dressyr / Hoppning

Tävling / Träning

Het häst / slö häst

Hästar / Kompisar


Fota / Blogga

Ridskola / Ridläger- för på ridläger får man ha hästen mer för sig själv.

Agresiv häst i spilta/box / Agresiv häst att rida- inget för jag vill kunna vara med hästen i spilta/box  och det är inte kul att rida en agressiv häst som bara bockar och så.

Sommar / Vinter


Rolf-Göran Bengtsson / Malin Baryard-Johnsson

pizza/tacos

Slö galoppSnabb galopp


Rida utan utrustning / Rida med utrustning

Barbacka / Sadel

Tv / Dator

Hästfilm / Andra filmer

Egen häst / medryttarhäst- har ju aldrig haft en egen häst men jag tror (VET) att det är roligare. 

Kanin / Häst

Ridhus / Utepaddock 

Ridhjälm / säkerhetsväst-eftersom att ridhjälm är viktigare.

Helskodda ridbyxor / Inte helskodda ridbyxor

Ridskor / Ridstövlar 


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards