Hästar är bäst!

Alla inlägg under december 2012

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 22:00

*Jag älskar att kolla på raketer


* Jag får damp om jag inte är hos hästar på en hel helg


* Jag gillar inte potatisgratäng, USCH!


* Jag är kräsen med mat.


* Jag älskar att rida ut och bara mysa med hästen (fast går typ inte att rida ut just nu,på åkerby)


* Jag älskar hästar med stor personlighet, som Totte!


* Jag har 8 favorit hästar. (Totte,Magic,Helmut,Pärla,Joppe,Ina,Teddy och Dreamy)


* Jag är inne på facebook, 24/7


* Jag älskar att blogga


* Jag älskar att få kommentarer


Hej då!


ps. Bara 2 timmar tills vi ska smälla raketer!

 


  Magic


  Ina


  Joppe


  Pärla


  Dreamy



  Teddy



  Helmut


  Totte


 




hej då

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 19:16

Ina! <3

 

född: 1998

 

Ina är ett welsh mountain sto på 14 år. 

När hon inte vill något talar hon om det.

Ibland är hon seg som sirap och bara ställer sig och ser sur but och bockar.

Men ibland är hon riktigt pigg och vill bara springa. 

Hon är löshoppad 110 cm.

Och jag har hoppat 60-70 med henne. 

Men jag är rätt säker på att hon kan hoppa högre med ryttare. 

Hon bockar minst en gång varje ridtur. Hehe! 

Hon är jätte svår att tränsa. Tar upp huvudet och är jätte jobbig, men det går bättre och bättre för varje gång som vi är där.

 

Hon kan stå själv, i hagen och stallet.

Men hon tycker såklart att det är kul med kompisarna.

 

 

Hon får inte äta gräs och godis.

För förra vintern fick hon ett riktigt fånganfall, höll nästan på att dö.

Men hon klarade sig, men hon fick först inte äta något annat än ett speciellt hö, utan kolhydrater. Så hon var väldigt smal då.

Det var det ända hon fick äta.

Men nu får hon äta vanligt hö, och kraft, eller vad de nu ger henne.

Men inget godis!!

Det är lite tråkigt, men man vill ju inte att hon blir sjuk.

 

 

 

 

 

Hon har väldigt små öron som ni ser..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilma och Ina

 

 

 

 

 

 

 

Här fick hon äta gräs.



 

 

 

Ina,när hon hoppar 110.


 


hej då


Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 19:00

Eddie!<3

 

Eddie är ett gotlandruss.

Han är inriden men hade inte blivit riden på länge innan han kom till åkerby.

(kan typ ingenting om honom)

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 17:28

Vad tycks?


 

jag gjorde  den, och jag är inte duktig på att göra headers,men. Så jag tycker den blev ganska ful, men bättre än inget alls.


Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 16:39

Dagens outfit när jag red:

 

hade inte nått täcke idag, eftersom att jag inte visste om jag skulle rida.


Dagens humör: Pigg och glad

Dagens hiss: Fick bli riden

Dagens diss: Det blev fullt i ridhuset efter ett tag


Dagens sötnos:

 


:)

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 14:43

Jag fick ta Totte till ridhuset, och så fick han trava, och han var inte halt! :D


Så jag fick rida idag, jag red barbacka!


Han var väldigt pigg eftersom att han fick vila i går.

Jag red ungefär i en timme.


När jag skrittade fram honom kändes han skit pigg.

Sen när jag travade så var han skit duktig, så jag gick in på volten och han travade flera varv (han brukar sakta av  ibland).

Sedan när jag galopperade så var han jätte pigg på ena långsidan och galopperade skit fort! :)

Först var det bara jag,Vilma och en liten tjej i ridhuset sen kom det bara fler och fler...


När han galopperade på volten en gång gick han ganska fint.


När jag gör skänkelvikningar går han jätte fint med frambenen, men går helt vanligt med bakbenen. Hur ska jag göra?


Btw: I morrn så vilar hästarna, och alla fyller år, som ni säkert vet. Så när jag kommer den 2 januari ska han få en tårta!


Här är en film:

skrev Freia och Totte satt det inte blir konstigt när Vilma lägger upp filmen på sin blogg.


Av Freia Vahlsten Svennas - 31 december 2012 11:01

Hej!


Ska åka till stallet snart, och hoppas på att Totte inte är halt.


 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards