Hästar är bäst!

Alla inlägg under januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 22:28

Junior


Egentligen hade jag tänkt skriva det idag, men jag orkar inte.
Men det får bli i morrn. Och då ska jag Rida Totte småtte.

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 22:15

Jag och Vilma var på ett ridfridtids på åkerby. Man gjorde massa aktiviteter. Och sedan skulle vi rida,jag hade Iris! :)

Men innan vi red hade vi en rykttävling, den hästen som var renast vann. Och man fick självklart inte ha pälsglans. Bara borsta. Och sedan skulle vi rida, gick jätte bra. Bara att när vi skulle galoppera,ville Iris bara trava och hon är världsmästare på att trava fort. Så hon sprang nästan in i hästen framförs rumpa.

Men sedan fick jag veta att jag hade vunnit rykttävlingen. Man vann en  prisrosett och manrosetter.

Och Iris fick massa godis, för hon var så duktig och snäll, hon brukar vara ganska sur när man pysslar om henne.

Det här var år 2010.

Iris har ju flyttat för hon hade nått trassel i hovarna.


-Här kommer lite bilder på söta Iris.

 

 

 

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 21:58

Vad ska jag ändra på här på freialovehorses? Är det nått inlägg ni tycker är tråkigt att läsa osv. Skulle gärna vilja veta!:)


-Totte får stå för bilden! :)

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 21:55

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: både glad och ledsen
Dagens hiss: jag vet inte
Dagens diss: jag vet inte
Dagens body butter: ingen
Dagens roliga i skolan: hade memory i engelskan
Dagens tråkiga i skolan: vet ej

Dagens roliga hemma: Vilma kom på en jätte rolig låt, kommer dock inte ihåg hur den gick.

Dagens tråkiga hemma: hade massa läxor.


Dagens outfit och dagens I Phone skal:

Ina

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 21:15

Är klar med läxorna sedan länge men orkade inte göra någhot inlägg efter det, men jag gör det nu i alla fall.

Nu tänkte jag skriva lite om Ina.

______________________________________________________________________________________________________

 År 2010 träffade jag henne för första gången, hon bockade super mycket första gången jag red henne. Och så krånglade hon med tränset. Men jag fastnade verkligen för henne, hon var så speciell, eller hon är så speciell.

Men de här åren när jag varit medryttare på henne ´kändes det lite som att hon var min häst. Samtidigt nu, det känns som om jag ska få henne. Men hon kommer nog aldrig bli min häst. Det vekar vara rätt många som är intresserade av henne, och det känns som att det kommer gå jätte fort. Ett tu tre så är hon borta, och jag kanske aldrig får träffa henne igen. Men hon kanske får ett jätte bra hem, kanske bättre en det hon har nu. Kanske ett varmt stall. Jag får väl hoppas på det bästa.

Och Charlotte svarade ju, "du kommer också växa ur henne snart". Då tänkte jag, men medans jag kan, kan jag ju rida. Och sedan gosa, gå på promenader,löshoppa, longera osv. Och väger jag inte får mycket, så kan jag ju rida henne. Men annars kan man ju fråga Emma om hon vill rida också. Men jag tänker inte tjata för jag vill inte att Charlotte ska tycka att jag är jobbig.


Nu kanske det har varit lite mycket tjat om Ina men...   


 

 

 

 

Ina när jag träffade henne.

 

 


Önskar att jag inte växer något mer.

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 januari 2013 19:00

Vart med Vilma och Roxanna, vi gjorde inte så mycket.


Bloggar senare, för jag måste göra läxor.

Ganska onödigt inlägg,men skit samma.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 januari 2013 22:32

Måste gå och lägga mig nu, skola ni vet. Man borde börja typ 9 varje dag.
Ses i morrn!

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 januari 2013 22:14

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: fortfarande ledsen
Dagens hiss: vet ej
Dagens diss: var sjuk
Dagens body butter: ingen


Dagens outfit och dagens I Phone skal:

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards