Hästar är bäst!

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 23:15

Totte heter egentligen Top Gun.


Jag är jätte orolig över honom, i fall han är halt.

Och för ett tag sen hade han också halt, så det kanske kom tillbaka,I don't know.

När jag såg att han började gå lektioner igen blev jag jätte glad, över att han var frisk.

_______________________________________________________________________________________________________


Under de här 5 dagarna har jag och Totte lärt känna varandra jätte bra. Han har blivit min favvo häst, en  av mina absoluta favvohästar.

Han har blivit min bästa vän.


Han är en perfekt ponny åt mig, perfekt storlek, en häst med en stor personlighet, super snäll, och han är ju också bra att rida.

Som någ några vet så älskar jag att hoppa, men Totte får inte hoppa så högt pga sina ben. Men jag bryr mig inte om det, han är bäst ändå.

Gud vill ha den där underbara hästen!!!

Han är ju ganska gammal, 18 år (om jag inte minns fel) och gammla hästar är en bra första häst.

När man sätter sig ner i spiltan tar han alltid ner huvudet, och är jätte gosig.

 

Han är mitt ♥!

Gud vad jag älskar den där hästen alltså!!

Emma min kusin fick skritta lite på honom (hon är 5 år) och då tog han det jätte försiktigt!

Och typ så fort man klappar honom ¨så tar han fram öronen och ser jätte glad ut.

Han är och kommer alltid vara den underbaraste flugskimmeln som funnits!


 

Jag tror inte så många fattar hur mycket den här ponnyn betyder för mig och hur mycket jag älskar honom.


Han är helt fantastisk!


Min underbara stjärna!


 

Jag kommer älska dig tills mitt hjärta slutar slå!   

Du är en ponny med ett stort   !



Du är min solstråle!   




Jag är så glad att just DU blev min hyrhäst över jullovet!


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 22:41

Dream Woman Laday "Dreamy"! <3

född: 1998


Dreamy är ett travsto på 14 år.

Förut gick hon då trav,men blev även riden lite.

Hon var inte en så värst duktig travhäst, hon blev ganska seg i svängarna tror jag det var.

Så de tänkte slakta henne.

Men Annika (Dreamys ägare) köpte henne för 1 kr.


Här kan ni läsa lite om henne: https://www.travsport.se/hast/visa/417405/resultat;jsessionid=1LtsQg2QgtdyLBSwdGpB1lNbJpsDdlLcGB8n6yhp3TCnfnLcQ4
Jy!1082740190



Dreamy är väldigt tjurig när man borstar.Och gillar inte att gosa.


Men när man kommer till ridningen är hon underbar. Pigg och glad, men NERVÖS! Det är lite jobbigt, men men.


 

 

   



Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 17:48

Jag hoppas att du inte är halt .

Du är bäst! 

Jag älskar dig! 



Du har en sån stor personlighet och det gillar jag.   


Jag önskar att du var min häst. 


 

 

 

 

 

 


Jag säger bara 3 ord- Jag älskar dig!   

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 15:40

ni vet att jag skrev om hästarna på min gamla blogg, jag glömde Star, och nu har det ju kommit en ny häst också och 2 hästar har ju dött,så det finns fortfarane bara 33.

 

 

Missy Star "Star"! <3

 

Star, har riktigt fin kropp. Hon rör sig fint, fast är lite tjurig i boxen. De är väldigt många som tycker hon är bra att rida. Hon är bra på att hoppa.

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 14:51

Dagens outfit, jag hade den lilla stunden jag red:

     

jag fick lov att ta kort i sadelkammaren, för jag hann inte ta kort när han hade på sig sakerna.


Dagens outfit i hagen:

 


Dagens humör: Glad i stallet, såg ledsen ut när Kajsa kände på hans ben. 

Dagens hiss: blev ompysslad

Dagens diss: (Tror att han har ont i benen)


Dagens sötnos:

 



hej då

:(

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 14:06

Idag skulle vi hoppa, men när jag travade med Totte, sa Kajsa att jag skulle hoppa av för hon tror att Totte är halt   

Fast hon vet inte på vilket ben han är halt på, om han nu är halt.


Så jag fick gå in i stallet. 

Så jag red inte länge idag, typ 10 min. 


Sen gick  jag till ridhuset och kollade när Vilma red och så filmade jag henne. 


Jag strök mig från hoppningen som är i morgon. Tror inte jag kan rida honom i morgon heller. 

Och kanske inte ens på alla dagarna som är kvar... 

Det är ju 5 dagar kvar.  


Jag ska fråga i såfall om jag kan hyra Ester eller någon. Eftersom att jag har betalat massa och just nu har det gått 800 kr, så om jag inte får hyra någon annan borde jag få tillbaka 800 kr. 

Fast jag skulle vilja ha kvar Totte,men jag betalade ju för att rida, för mysa och borsta kan man ju göra gratis. 


Men om jag får hyra Ester eller någon kommer jag ändå pyssla med Totte, borsta och gosa. 


Hoppas han inte är halt, vill ju ha kvar honom, min älskling. 


 





 

Den nya ponnyn Eddie! 

 



Har fler bilder på Totte, men jag ska ha dem i dagens Totte.


Filmen på Vilma.




hej då

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 december 2012 01:57

åhhh, kommer alldrig orka gå upp i morgon. 


  '


 

Tidigare månad - Senare månad

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards