Hästar är bäst!

Alla inlägg under maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 maj 2013 22:14

Stallet såklart! 


För det är så kul att umgås med hästarna, mysa, rida, mocka,fodra os.v. 


Just love it!

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 maj 2013 22:06

"Lånar" denna från syrrornaenstrom.blogg.se. 


titta på en klass med LD dressyr / titta på en klass med LD hoppning

hoppning/dressyr-måste ta hoppning men dressyr är kul det med. 

longera/tömköra

godis/glass

rotborste/piggborste-beror på

pälsglans/glitterspray

rosett/plakett

instagram/bloggen

vara sjuk med häst/vara frisk utan häst

kallt/varmt

mocka/fylla höpåsar

Aldrig mer få tävla / Aldrig mer få sköta om hästen i stallet

nellieberntsson.se/darios.se

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 31 maj 2013 21:59

Dagens outfit: 

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: red ut

Dagens diss: red lite på volten och det var stekhett



Av Freia Vahlsten Svennas - 31 maj 2013 21:45

Idag red vi ut och jag red lilla Pärla, för sista gången för nästa gång är det hästbyte. Jag önskade Magic,Totte,Caramia,Pompe, Skutt,Avril,Fideli,Farino och Prado. Så det är ju spännande vilken man får. 


Pärla var jättesnabb i skritten och ville börja trava, inte likt henne. Men det var ju kul att hon var pigg. Först skrittade vi såklart och hon var somsagt pigg bara att hon ville äta gräs hela tiden. 


När vi kom in på en äng så travade vi lite, Pärla lyssnade direkt på mig. Jag blev så glad, Pärla är riktigt rolig att rida ut på. Myran red också, hon red Skutt och han snublade så hon var nära på att ramla av. Då saktade vi av, sen travade vi lite till. Det var så kul! Pärla travade jättesnabbt. Sedan saktade vi av till skritt, och jag fick henne i form lite då och då, bara en liten stund. Men alltid nåt! :) 


Vi skrittade in i skogen och det var jättemysigt! Pärla var jätteduktig hon snubblade bara en ända gång. Det var lite pinnar över stigen men Pärla klev över så fint och snällt. 

Vi skrittade bara i skogen och vi red mest i skogen också. Men det var mysigt. 


När vi kom ut på ängen igen så travade vi lite och Pärla  var jättepigg. Seriöst hon travade supersnabbt, som en travhäst. Fast hon är ju blandning av travhäst och halvblod. 


Sedan red vi lite på en volt som var precis över vägen på ridskolan. Det var fortfarande på den där ängen men det var lite  inhägnat. 

Pärla blev direkt segare, när vi skulle trava så stannade hon direkt. Men då fick jag låna ett drssyrspö och då gick hon fram. Och så travade vi en stund, sen galopperade vi. Först stannade hon men jag fick fram henne sen men hon var rätt nära hästen framför. Så det blev bara trav ett tag, men jag saktade ner lite så vi fick plats att galoppera. 


Sedan saktade vi av och bytte varv. När vi hade travat ett tag i det varvet s+å började vi galoppera. Då stannade hon igen och när jag fick fram henne igen var hon jättenära hästen framför så jag fick försöka styra ut i hörnen och sakta ner lite. Men sen blev det en galopp. Det var kul,men hon var segare på volten än i skogen. 


Jaja här kommer lite bilder som Åsa fotade på volten. 


 jag och Pärla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilma och Loulou

 

 

 

 

Skutt låg ner så jag tog två kort på honom.

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 31 maj 2013 19:25

Hade fel, jag fotade fem bilder. 


Teddy

 



Happy

 



Dreamy

  

somsagt det regnade. 



Annikas katt Frej

 




Några av Annikas hönor. 



Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 21:31

Igår köpte Åsa lite kläder på kappahl för mitt presentkort som jag fick när jag fyllde år. 


Vit Topp, Vit oversizetopp med humoristiskt...

129 kr



Vit Shorts, Vita shorts i 5-ficksmodell med...

149 på båda shortsen

Blå Shorts, Blå färgglada shorts i 5-ficksmodel...


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 21:07

Idag  var jag då hos Teddy,Happy och Dreamy. 


Först tog jag in Teddy från hagen och gav honom hö. Sedan gav jag Happy och Dreamy hö. 

Hästarna var väldigt leriga så jag borstade av Happy lite snabbt, Åsa borstade Dreamy och så borstade jag av Teddy lite snabbt. 

Sen satte jag på Happy en flyway, för Dreamy hade redan. Hittade inte Happys flyway så han fick låna Teddys. Haha! :) Den var lite för liten men det funkade. Sedan började det spöregna, Teddy hade tur att han var inne. För både Happy,Dreamy och jag blev dyblöta. 


Sedan fotade jag lite, blev bara 4 bilder, men alltid nåt. 


Tyvärr så går det inte att ladda över bilderna just nu, undra varför? 

Men så fort det går att ladda över så lägger jag upp de här. 


 

Ni får en bild jag tog för någon vecka sen, för jag tycker i alla fall det är tråkigt med inlägg utan bilder. 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards