Hästar är bäst!

Alla inlägg under december 2012

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 december 2012 16:10

Dagens Outfit(när jag red):

 


Dagens humör: Glad

Dagens hiss: Skrittade ut

Dagens diss: Min granne dog idag    (Ungefär kl 01.00,inatt alltså)


Dagens sötnos:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 december 2012 15:47

Idag red jag barbacka.

Vi red ut för det hade kommit snö. 

Vi tänkte rida på lite på en parkering. Men det var alldes för halt så vi vände och tänkte rida på ängen. Men när jag red ut där så var det så mycket snö så Totte höll på att snubbla så vi vände tillbaka och fick lov att rida i ridhuset. Vi skrittade en halvtimme där ute. 

I ridhuset var det proppfullt med hästar... 

Och vi red en halvtimme i ridhuset ungefär. Jag skrittade en kvart innan jag började trava och galoppera. Men man fick typ sakta av hela tiden för det var alltid någon häst i vägen... Så Totte fick arbeta i typ 5-10 min.. Inte mycket för en ridskolehäst. 

Men han var duktig!   


William stod bredvid Totte och hans hyrryttare hängde upp massa bilder,rosor och ett knäckebröd som det stod "Rip William" på. Stackars henne,vet hur det känns att förlora sin favvohäst.    Snövit alltså.


Men i alla fall var Totte jätte gosig idag, min älskling. Önskar att han var min häst hela tiden. För om en vecka är han inte min längre...   

Och ja,han är en av mina favvohästar nu! 


Detta fotot tog jag idag,läskigt lik det jag tog i går.

 



Jag och Totte,Vilma och Loulou! 



Film kommer sen,men Vilmas mamma filmade med Vilmas mobil.  

Och en till bild jag tog idag kommer på "Dagens Totte"! :)


hej då


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 december 2012 11:53

Idag ska vi rida ut om det inte är is över hela stallplanen. Då ska jag rida barbacka.


Om det fortfarande är is där så ska vi rida i ridhuset då ska jag rida med sadel. 


Men jag hoppas vi kan rida ut. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 december 2012 00:34

När jag  gick in på facebook stod det att William är död.


Eller det stod såhär: " En riktig stjärna fick hastigt sluta sina dagar i natt. William har åkt till sina gamla vänner på hästarnas gröna ängar. Vila i frid och 1000 tack för alla fina år tillsammans."

 

RIP!     

 

Idag när vi var i stallet fick William stoppade de in en spruta och så rann det in någon vätska från en påse...

 

 

Miss you

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 december 2012 23:24

*Åka till Totte


* Rid ut om det inte är för halt


* Visitera och gosa med Totte


* När jag kommer hem ska jag blogga


 

min sötnos! <3

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 december 2012 21:07

Dagens Outfit:

 

har haft på mig detta hela dan... De som jag hade i stallet.


Dagens frisyr: Utsläppt

Dagens smink: inget

dagens humör: Glad och ledsen

Dagens sms: har inte fått ngt

Dagens hiss: Fick träffa Totte

Dagens diss: isigt på stallplanen 


Dagens Iphoneskal:

 



hej då

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 december 2012 20:40

Teddy! 

 

Född: 1988 tror jag, men han är i alla fall 24.

 

 

Teddy är en shetlandsponny.

Han är jätte snäll,men är lite nafsig. 

Han är väldigt duktig på att löshoppas. 

Han är jätte snäll. Man kan typ alltid känna sig trygg med honom. 

När man är ute och rider (vet att jag är för stor, och jag tar det lugnt) så brukar han bocka ibland när han tycker det är kul. 

Fast jag rider inte så mkt på honom,går mest promenader. 

 

 

 

 

 

 

 

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards