Hästar är bäst!

Alla inlägg under december 2012

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 december 2012 15:53

Hej! Kunde bara filma en gång med min mobil för sen hade jag förmycket kort och filmer. Så Åsa filmade med Vilmas sen. 


Red barbacka som jag sa.

Först skrittade jag i 10 minuter. Totte kändes jätte pigg. 

Och medans jag skrittade gjorde jag skänkelvikningar och framdelsvändningar. Totte var jätte duktig.

Seden travade jag typ ett halvt varv. 

Och man vågade typ inte göra någonting för en tant som var där sa att vi inte fick skritta på spåret (även fast hon gjorde det själv) och det kändes som att vi var ivägen. Och det var inte så kul. 

Sedan började jag galoppera och Totte hade en jätte skön galopp och det kändes som shettisgalopp. (Älskar shettis galopp). Jag har ridit honom förut men han har varit sjuk. 

Och så red vi runt lite random. 

Vi red i ungefär 1 timme. 

Sen skrittade vi av ute och jag tog bort några foton så Åsa kunde ta lite kort.


Och i morrn blir det dressyr lektion. Då ska jag ha sadel.



Om Vilma lägger upp filmerna från hennes mobil så kommer jag lägga upp den här också. 



 

Jag-Totte! <3   Vilma-Loulou! <3


 


 

Älskar min lilla pålle! <3


 

 

Min banan i sin pyjamas


 

Tottes julpynt!



Av Freia Vahlsten Svennas - 26 december 2012 11:53

Hej!

I dag är det första dan vi ska hyra och idag ska vi rida själva i ridhuset. Och jag tror jag ska rida barbacka,det är så kul! :D FILM tror jag kommer!


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 december 2012 00:00

Hejsan! Nu tänkte jag ha en fråge stund. Har inte haft det på länge.

Det är bara att fråga på. Svarar på allt!


Svara i video om jag får mkt frågor.


Av Freia Vahlsten Svennas - 25 december 2012 21:28

Jag är med i, http://ponnyflash.blogg.se/'s tävling.


Jag tävlar med denna bild:

 

haha, kanske inte så jätte fin,men den lite rolig, tycker jag.




Av Freia Vahlsten Svennas - 25 december 2012 18:29






min epostadress: freia_vs@hotmail.se/





stort grattis!

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 december 2012 18:00

Igår så avlutades ju min tävling glömde bort det. 

Alla hade rätt, så jag ska skriva deras namn på lapparna. Och lägga i en burk och dra ett namn. 

Ska göra en video så att ni vet att jag inte fuskar.


så snart får ni vet vem som vann.


- I need you!

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 december 2012 16:36

Idag när jag och Emma (min kusin) var med Mini Hoppe, gick jag till hamstrarnas bord. Och utanför ´huset, bredvid matskålen låg Bruno, död. 

Jag tog upp honom. Och pussade honom. 

Han var ganska varm förfarande och hade bara blivit lite stel. Så han måste ha dött för en stund sen, kanske en halvtimme.

Vi ska begrava honom i vår,så vi fick lov att lägga in honom i frysen, för annars kommer han ju rutna... 

Gud kommer sakna honom... Han fyllde 2 år den 14 juli. 


 

 

 

 

 

Bruno, när han fyllde år.



Han när han är död...

 

 

han fick en mjuk och skön tygbit att ligga på, bumull som täcke, mat,godis och hans julklapp som han inte hann äta upp. Och ett papper (det som ligger under honom) som botten. Och en stor kartong. 

Hoppas han får ett bra liv uppe i himmlen. Han får i alla fall träffa sin, mamma och sin syster.'


hej då!

ska göra en film till honom.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards