Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Ginny och Thessan

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 april 2013 21:00

Idag red jag,Jonna,Vilma och en annan tjej på Thessan och Ginny.


Fast jag och Vilma  kom tidigare och först var vi hagen och fotade hästarna och sedan mockade vi hela paddocken för den var super bajsig.


När Jonna och dem kom så hämtade vi in hästarna och så borstade vi dem. Thessan var jätte dammig.

Vi red i paddocken och jag började rida Ginny och Vilma började rida Thessan.


Ginny var väldigt seg. Och i början lyssnade hon inte gjorde volter, men sedan lyssnade hon lite bättre, och jag skrittade på långa tyglar. Sen så kortade jag tyglarna och började ställa lite i hörnen.

När jag hade skrittat ett tag så sa Charlotte att jag skulle trava och man fick trycka med skänklarna hela tiden, för hon var så seg.

Jag red bara en liten stund, så jag hann inte öva på att få henen i form  för jag red fram för det mesta, lyllos de andra de kunde börja jobba direkt. Jag brukar börja försöka få ner hästen i form efter ett tag, men jag red som sagt inte länge, så jag hann inte... Men jag hoppas att jag får rida henne fler gånger.


Sedan red de andra lite och Vilma red Ginny rätt länge och då började Ginny gå i form.

Och medans de andra red höll jag på med en jäte gosig katt som heter Bamse.


Sedan var det min tur att rida Thessan och hon var en liten pigelin, ville bara trava hela tiden, men jag skrittade för det mesta och fick henne i form, hon var verkligen superduktig. Och så gick jag på volten, ibland gjorde hon volter och försökte komma ifrån arbetet, men oftast gick hon snällt i form som värsta dressyrhästen.

När jag hade övat lite på volten så travade jag lite på långsidan, och sedan gick jag in på volten och övade, red inte sådär jätte länge på henne heller, men är verkligen supernöjd med henne. Med Ginny också men jag hann inte riktigt känna hur hon var eftersom att jag red så kort stund.


Här är alla bilder från dagen.

 

Thessan







 

jag





 

 Nike






 

Fizzan





 

  Jag och Pigge





Pigge och Ginny





 

Jag och Ginny






 

Ginny





 

Vilma och Thessan





   

Nike




Nikes öga





   

Pigge





 

jag och Pigge





Ginny och Thessan





   

jag och Pigge






Thessan






Menny





 

jag och Menny




  

Birdie





 

Vilma






 

Birdie och Menny





 

Thessan





 

Jonna och Ginny





 

Pigge





 

Fizzan




 

   Thessan






jag





 

  Vilma






jag

   



Förresten jag sa ju att Pigge skulle flytta i Torsdags men han var kvar idag.


Och nu en sak jag blev riktigt glad över. Charlotte sa att Ina bara är utlånad för hon klarade inte av att sälja Ina, så när killen som rider henne växer ur henne ska hon komma tillbaka!!    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards