Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Om jag hade en häst...

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 22:15

Så skulle jag vilja ha Zvante, därför att han är så himla snäll och mysig i hanteringen. Väldigt personlig, så man lärde känna honom ganska bra på de 5 dagarna. Och när jag hämtade honom i hagen en gång så gnäggade han, blev så glad. 


Sen är han jätterolig att rida, dock lite seg på ridbanan.. Och det är väl lite jobbigt, men på terrängbanan och när man rider ut är han en dröm. 


Då lyssnar han direkt på skänkeln och han är bara så härlig. Sen hoppar han så fint också och är duktig. 

Det är även kul att han kan få för sig saker, ibland är han en tickande bomb, bockar och skenar. Det tycker jag är kul, alltså att de gör det ibland. 

Så man får sig en match, nej men det är kul att de busar lite. 


Zvante är lite som min drömhäst, busig, snäll, stor personlighet. Dock är han ju lite seg på ridbanan, men hästen kan ju inte vara helt perfekt, eller hur?


Då skulle jag vilja att han stod i ett ljust stall, med bra luft och box. Stora hagar, med träd lite här och var. Så det inte är helt slätt, och de får lyfta lite på benen i hagen också och kunna stå under träd när de vill ha skugga och så. Eller det är ett måste. 

 

Många och fina ridvägar vore kul, så de blir lite variation för det är tråkigt att rida på typ samma ridvägar hela tiden. 

Terrängbana vore också kul om det fanns, för han älskar att hoppa terräng. Han blir jättepigg, med öronen spetsade typ hela tiden. 

Så skulle kunna tänka mig ha hästen på säva (han står ju även där nu), tycker det är ett bra stall och fyller mina önskemål. 


Höjden på honom är bra. Han är en maxad d-ponny, 148 cm i mkh. Passar perfekt i storleken, och han är liksom det högsta en d-ponny kan vara. Och jag skulle inte vilja ha en storhäst nu (eller om det var det ända jag kunde få, skulle jag självklart tagit den), för jag vill ta vara på ponnytiden så länge den varar. Man har ju bara ponnytiden en gång. 


Sen skulle jag självklart tagit vilken häst som helst, bara den är snäll, men Zvante är en av dem, jag VERKLIGEN, verkligen vill ha. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards