Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 23:48

Jag och Zvante.

Snygg du är Zvante.

Vilma och Mandy.

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 22:15

Så skulle jag vilja ha Zvante, därför att han är så himla snäll och mysig i hanteringen. Väldigt personlig, så man lärde känna honom ganska bra på de 5 dagarna. Och när jag hämtade honom i hagen en gång så gnäggade han, blev så glad. 


Sen är han jätterolig att rida, dock lite seg på ridbanan.. Och det är väl lite jobbigt, men på terrängbanan och när man rider ut är han en dröm. 


Då lyssnar han direkt på skänkeln och han är bara så härlig. Sen hoppar han så fint också och är duktig. 

Det är även kul att han kan få för sig saker, ibland är han en tickande bomb, bockar och skenar. Det tycker jag är kul, alltså att de gör det ibland. 

Så man får sig en match, nej men det är kul att de busar lite. 


Zvante är lite som min drömhäst, busig, snäll, stor personlighet. Dock är han ju lite seg på ridbanan, men hästen kan ju inte vara helt perfekt, eller hur?


Då skulle jag vilja att han stod i ett ljust stall, med bra luft och box. Stora hagar, med träd lite här och var. Så det inte är helt slätt, och de får lyfta lite på benen i hagen också och kunna stå under träd när de vill ha skugga och så. Eller det är ett måste. 

 

Många och fina ridvägar vore kul, så de blir lite variation för det är tråkigt att rida på typ samma ridvägar hela tiden. 

Terrängbana vore också kul om det fanns, för han älskar att hoppa terräng. Han blir jättepigg, med öronen spetsade typ hela tiden. 

Så skulle kunna tänka mig ha hästen på säva (han står ju även där nu), tycker det är ett bra stall och fyller mina önskemål. 


Höjden på honom är bra. Han är en maxad d-ponny, 148 cm i mkh. Passar perfekt i storleken, och han är liksom det högsta en d-ponny kan vara. Och jag skulle inte vilja ha en storhäst nu (eller om det var det ända jag kunde få, skulle jag självklart tagit den), för jag vill ta vara på ponnytiden så länge den varar. Man har ju bara ponnytiden en gång. 


Sen skulle jag självklart tagit vilken häst som helst, bara den är snäll, men Zvante är en av dem, jag VERKLIGEN, verkligen vill ha. 


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 21:12

Idag åkte jag till hästarna och Åsa och Annika red idag så jag höll på med Teddy.

Först borstade jag igenom hans man och när den var igenom borstad så började jag rycka mannen litegrann, blev inte så stor skillnad. Men han verkade tycka att det var jätteskönt, så jag fortsatte en stund. Sen borstade jag honom lite snabbt. Sedan gick jag in och hämtade varmt vatten eftersom jag skulle bada honom.

När jag hämtat vattnet tog jag ut honom och satte fast honom. Började med att tvätta svansen, doppade svansen i en hink med kallt vatten sen hade jag i schampo och sköljde ur den sen.

Sen hällde jag det varma vattnet över hans kropp och så hämtade jag lite mer varmt vatten. Sen hade jag på schampo och så spolade jag av med slangen.

Sen gick jag runt lite med honom, så han kanske skulle torka lite och sen gick jag in och torkade honom men en handduk.

Var riktigt kul att vara lite med Teddy! :)

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 20:29

Det godaste som finns!

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 augusti 2013 13:00

-Jag vill hoppa med Dreamy i paddocken, för det var väldigt länge sen. Och jag tror att det kommer gå, för hovslagaren skulle komma snart, vet inte när. Men tror han kommer innan sommarlovet är slut i alla fall. 


-Jag vill även testa löshoppa både henne och Happy. Vore kul, för vi har aldrig löshoppat dem. 

Skulle vara kul och se de hoppa utan ryttare och så. Älskar att löshoppa det är så sjukt kul!!

 


-Vill även åka till hööks igen och shoppa lite till. Behöver köpa en padd till henne. 


-Rida en långritt på Dreamy. Innan sommarlovet så bestämde jag,Vilma och Åsa att vi skulle rida en långritt någon dag på sommarlovet. Men det har inte blivit av, men jag får hoppas att vi kan rida en, nu innan sommarlovet är slut. 

 


-Sen vill jag ju köpa en häst innan sommarlovet är slut såklart. Men det måste hända ett mirakel om det ska ske. 


 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards