Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

10 dagars dag 4-vad som får mig att fastna vid en blogg

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 augusti 2013 20:30

Designen/headern. Den ska inte ha för mycket färger för då blir det bara rörigt och inte heller för mycket bilder i headern då blir det också rörigt. Och det är jobbigt att läsa en blogg med rörig header/design. Designen får max ha ungefär 3 färger, och headern har jag ingen maxpunkt med hur många bilder det får vara, men bara inte för många eller så det bara blir rörigt.

Det är designen jag kollar på först och ja, mitt ända krav är att designen/headern inte får vara rörig. Men ett plus är ju att jag ska tycka att den är fin.


Uppdateringen: Uppdateringen är riktigt viktigt, läser inga bloggar som typ uppdaterar bara varannan dag, varje dag är viktigt, helst typ 4-5, men gärna fler. Det ska inte heller bara vara mobilinlägg.

Välskrivna inlägg, åsikter i massor, lite mobilinlägg ja lite olika helt enkelt. Uppdaterar VARJE dag är viktigt, annars är det ingen blogg för mig.


Bilderna: Bilderna ska helst vara i bra kvalité, inte bara en massa suddiga bilder, då är det också jobbigt att läsa bloggen om det bara är suddiga bilder. Och det värsta jag vet är bildbomb som är fotade med mobilen, alltså en big bildbomb. Woopsi, känner igen mig lite här.. Men som tur är så har jag en kamera nu.


Inläggen: Inläggen ska vara varierade, åsikter, saker du kanske inte visste, mobilinlägg, rubrik med bild, citat, ja det finns massa inlägg man kan skriva. Behöver inte vara precis dem jag skrev, bara man varierar. Ibland långa inöägg och ibland korta. Inte en massa stavfel. Gillar inte heller när det är en massa förkortningar, det känns bara oseriöst. Vissa går bra typ som osv,t.ex. Men inte typ LOL, ILY och såna där dryga förkortningar.


Vad som får mig att fastna vid en blogg är att designen ska vara fin, inte rörig och så, uppdateringen ska vara bra och inte lämna bloggen en vecka och sen komma tillbaka och skriva ett kort mobilinlägg där det såtr "förlåt att jag inte bloggat, har inte haft tid". Bilderna ska ha bra kvalité och inte bara en massa suddiga bilder och sist men inte minst så ska inläggen vara välskrivna och varierande.



-IMU (I miss you), haha skämta bara. Förkortningar som denna, är dryg. Men jag saknar henne riktigt mycket.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards