Hästar är bäst!

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 22:21

Nu pratar jag om de jag kände, för det var nog flera miljoner som dog den månaden.  I rip videorna jag gjorde kommer ni höra, att det är samma musik, men det är för att jag tycker den musiken passar bra till Rip videos.



Men först dog Chamira, den 21 december.

Chamira var en svart häst med vita strumpor och vit bläs.

Hon var ett halvblods sto, hon föddes år 2001.

Hon hade sitt humör, men var oftast snäll och glad.

Hon var riktigt vacker.

När man kom till ridningen upplevdes Chamira som svårriden, men var tydligen riktigt mysig att rida ut på.

I hoppningen ville hon hoppa på höger sida av hindret.

Hon behövde avlivas pga att hon var halt och det läkte inte, veterinären visste inte vad som hade hänt, men de trodde att det var något i skeletett.

Bruno tog den 25 december.

Han var en guldhamster. Han blev lite mer än 2 år.

Han föddes hemma hos oss, den 14 juni 2010 (tror det var den i juni).

Hans mamma hette Pärla och han fick 4 syskon.

Han var jätte snäll, han har aldrig bitit mig.

I hela sitt liv har han varit ganska mager, även fast han ätit mycket.

Han var också väldigt långhårig.

När man ger honom godis, kommer han fram på en gång, vilket Norpan och Bobbo inte gör (de ligger bara och sover).

Han fick något konstigt klet i ögat så att han inte kunde öppna det. (Det brukar hamstarar få innan de dör, i alla fall alla hamstar jag har kännt).

Och när jag kom till din bur, låg du utanför ditt hus, död.


William dog den 29 december.

Han var en ganska kraftig halvblods valack.

¨Han gillade inte att hoppa, men var en riktigt fin dressyr häst, han vann sm i dressyr.

I boxen var han ganska tjurig, och i ridningen var han ganska svårriden.

Och lite bekväm av sig, så han kunde vara lite seg.

Men hittade man rätt knappar, gick han som en pärla.

Han fick kolik och feber. Och mådde jätte dåligt.

Ni skulle sätt hans ögon, de såg jätte ledsna ut...

Han fick spruta i halsen och så sprutade de in vätska, från en påse.

Men ungefär kl 01.00 på natten den 29 dec, dog William.


-

Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 22:14

tillbaka blick på 2012 inlägget får vi skita i, jag kommer inte ihåg så mycket.

Men i stället hade jag tänkt skriva ett inlägg om "mitt och Vilmas liv 2011- 2012 eller ja, typ halva 2012".


 

söta lilla Norpan!




Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 22:06

Dagens outfit:(hade ju ridbyxor hos Totte såklart)

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad och ledsen

Dagens hiss: Fick träffa Totte och Helmut

Dagens diss: Fick reda på att Helmut fortfarande är halt.


Dagens Iphone skal:

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 21:52

Dagens schabrak:

 


Dagens humör: ledsen för jag är halt

Dagens hiss: vet inte

Dagens diss:halt fortfarande


Dagens andra sötnos: Jag

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 21:42

Jag gosade mest med honom idag och putsade hans träns.


Jag pratade även lite med en ridlärare, och hon sa att Helmut fortfarande är sjuk. Trodde han hade blivit frisk. Men nej han har varit sjuk hela tiden. stackarn...

Hoppas han blir frisk snart!


 

 


har fler bilder men tänker inte lägga upp de just nu. Kommer spara de, tills jag ska skriva nåt inlägg om Honom, satt ni inte bara får gamla bilder.


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 januari 2013 18:08

Läste på facebook.


och Charlotte (Mennys ägare) hade skrivit såhär: "haft besök av lodjur i stallet inatt....Menny riven, men det gick bra....väntar på någon snubbe som ska komma o spåra med hund snart...."


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards