Hästar är bäst!

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 22:45

Det bästa. (finns absolut fler saker men skrev bara några)
Det är coolt att man kan klara av ett sånt stort djur (oftast i alla fall).
Det är kul att vara med hästarna, när man berättar något så känns det som om de lyssnar.
Man kan alltid gå till de om man är ledsen.

Det sämsta (finns absolut fler saker men skrev bara några)
Det är så otroligt orättvist, vissa har en egen häst, och vissa går bara på ridskola och vissa kanske inte får rida alls.

När man rider en ponny i ridhus och det är andra där och om de rider stora hästar så brukar vissa förvänta sig att det bara är ponny-ryttarna dom ska flytta på sig och allt. Alla gör inte så, men rätt ofta.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 22:45

Det bästa. (finns absolut fler saker men skrev bara några)
Det är coolt att man kan klara av ett sånt stort djur (oftast i alla fall).
Det är kul att vara med hästarna, när man berättar något så känns det som om de lyssnar.
Man kan alltid gå till de om man är ledsen.

Det sämsta (finns absolut fler saker men skrev bara några)
Det är så otroligt orättvist, vissa har en egen häst, och vissa går bara på ridskola och vissa kanske inte får rida alls.

När man rider en ponny i ridhus och det är andra där och om de rider stora hästar så brukar vissa förvänta sig att det bara är ponny-ryttarna dom ska flytta på sig och allt. Alla gör inte så, men rätt ofta.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 20:50

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad
Dagens hiss: vet ej
Dagens diss: ingen dator

Dagens outfit,I Phone skal och body butter:

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 19:20

...HAN HETER EGENTLIGEN CHIPPEN CHOPLIN
Han kallas bara för Joppe

... HAN GILLAR INTE SADLAR
Vet inte hur jag ska förklara men man ser att han inte gillar sadlar.

...NÄR MAN FATTAR GALOPP TAR HAN BAK ÖRONEN OCH VIFTAR PÅ SVANSEN
men han lyssnar bra på skänkeln och börjar galoppera typ på en gång.

...HAN ÄR JÄTTE SNÄLL
och jätte gosig.

...HAN FÅR INTE HOPPA
Pga sina bakben. Men han älskar att hoppa. Eller han får hoppa småhinder.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 18:55

Just nu är uppdateringen lite kass, för jag är inte riktigt på blogghumör just nu, för datorn har inte kommit hem än. Så jag måste blogga från mobilen, vilket är riktigt jobbigt. Men jag ska försöka så gott jag kan och ja det kommer fler inlägg under dan.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 januari 2013 16:14

Vi fick jätte mycket läxor idag.

Men det var rätt kul ändå. På matten spelade vi något matte spel en stund, det var jätte kul. :)
I morse när jag gav kaninerna mat så var det blod på golvet och det var Ulf som hade bitit Valter. Ps. Ulf ska snart kastreras , det kommer bli super skönt. Men i alla fall efter skolan gick jag och gosade med kaninerna, och då var Valter väldigt lugn. Men han hade ett sår. Fast jag hann inte kolla så noga för då sprang han iväg.

Nu har jag spelat bike race ett tag.

Men vi ses, hej då :)

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards