Hästar är bäst!

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 23:38

Nu ska jag kolla på saker från hööks, som jag vill beställa i morgon, kommer visa sakerna då.

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 23:13

Då var Vilma och jag med en tjej, hon får heta Anonym i det här inlägget. Vi var med henne typ varje dag år 2011-halva 2012.

Fast egentligen ville vi inte det. Men hon tvingade oss. Vilma och jag var lite rädda för henne.

Gjorde man inte som hon sa, blev hon skit arg.

Förut när hon var arg, var det vinter, och vi åkte bob. Då tänkte hon åka ner från en rutchkana (stav), då tog Vilma tag i bobben, och då sa Anonym "Släpp, annars slår jag dig".

Men vi fick lov att gå till henne varje dag! Skit jobbigt.

Hon är även en som har smink på sig 24/7. Sedan hon började sminka sig har jag inte sett henne utan. Sover man över, tvättar hon inte ens bort sminket. Man kan säga att hon är en fjortis.

Fast hon har väldigt stökigt på sitt rum.

Och när hon skulle städa det fick jag och Vilma göra det.

Hon hade en hamster, den dog för någon månad sen, och jag tror det var hennes fel att den dog, för den var väldigt ung, eller ganska, 1 år ungefär. I början tog hon hand om den, men sedan slutade hon ge både mat och vatten, men dock brukade jag ge ibland. Och i hennes rum stinker det parfym. Hon hade "råkat hällt parfym på honom", när jag fick hålla honom en gång för han alldeles mager (förut för han tjock) han luktade parfym och på huvudet hade han ingen päls.

Det här året, när det fanns brännäslor, då tog hon massa och tryckte upp i ansiktet på mig.

Hon tvingade en att göra saker man inte ville. Typ som att åka baklänges ner för en rutchkana. Hon är riktigt elak.


I början av sommarlovet var jag med henne typ en vecka, och då tog hon cigaretter av sin mamma och sa att vi skulle röka. Hon är riktigt envis och kan övertala folk bra, men jag var tydligen envisare då, för jag tänkte absolut inte röka.  Men hon rökte lite, och hon sa "Åh vad gott det är, jag känner mig jätte cool".


Men sedan berättade jag och Vilma att vi skulle gå på ridläger på säva. Hon blev jätte arg för hon gillar inte att vi är tillsammans utan henne. Så hon skrev ganska elaka saker åt oss på fb. Men som altid säger hon förlåt efter ett tag.


Och då var vi inte med henne på hela sommarlovet, men när skolan började kom hon till våran skola, sen skulle vi vara efter skolan. Men sen började vi typ bråka, men det slutade med att jag och Anonym blev sams, och nu brukar jag vara med henne typ 1 gång i veckan. Fast nu har jag inte vart med henne på länge. Har inte hunnit, hoppas hon inte är arg på mig.


 

Min bästa vän!


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 16:49

I kväll kommer jag skriva det där inlägget om "mitt och Vilmas liv 2011-halva 2012.


Btw: På hööks är det rea så jag ska beställa massa saker idag. :)


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 13:05

Dagens outfit när jag red:

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: Fick knäckebröd (han fick de jag hängde upp)

Dagens diss: Red inte ut


Dagens sötnos: jag

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 12:52


Idag var det då sista dan jag hyrde Totte.. Det känns jätte tråkigt, nu när man har lärt känna honom. Och så var det så kul att ha honom som egen häst!


Vi kunde inte rida ut idag, för vi måste ha någon som går med oss, och ingen kunde följa med.

Så vi red fritt i ridhuset. Jag red först med sadel, sen red jag barbacka en stund.


Totte var ganska seg idag. Men han gick ibland på tygeln.   

Jag red i 45 min och skrittade mest bara, för jag fick knappt fram honom i trav och galopp.

Han galopperade typ bara 2 steg innan han saktade av till trav.


Jag vill köpa honom,  han är så snäll.


   

 


Sedan tog jag även ett kort på söta Caramia!

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 januari 2013 00:16

Gör ett inlägg, pga fick inte så JÄTTE många frågor, men tack! :)


Karro (http://karropetterssons.blogg.se )

Hur tycker du att det är att hyra Totte ? Svar: Det är jätte roligt, han är så himla snäll! <3


Vill du bli hyrryttare sen och på vilken häst ? Svar: Magic eller Totte


Vad är din favorit färg ? Svar: Lila


Hur ser ditt favorit schabrak ut ? svar: Mitt schabrak, har tyvärr ingen bild på det, och det finns inte i den färgen på hööks längre... Men det är det jag har på Totte just nu och det är rött.


Vem är din förebild ? Svar: Lisa Jonsson (http://misslisibell.se/ )



Vilma ( http://vilmapettersson.bloggplatsen.se/ )

-Tycker du att du är duktig på att rida? svar: nej


-Petar du i näsan? (Äter du snor alltså) svar: Hmmm svår fråga.... NEJ!


-Hur snäll tycker du att jag är på en skala från  0-100? ;) Svar: 0, nej men det är olika typ 90-100.


-Äter du öronvax? svar: nej


-Är Totte din favvohäst nu? svar: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! <3 <3


-Kan du börja göra 20 dagars? svar: orka... :P


-På en skala från 0-10, hur nöjd är du med dina julklappar? svar: 10


-Vart skulle du helst resa till i två veckor, Ryssland, Los Angeles(L.A) eller Island? svar: Los Angeles


 

 

 

 

 




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards