Hästar är bäst!

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 januari 2013 23:28

Dagens outfit:

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: var  pigg

Dagens diss: vet ej


Dagens sötnos: jag (Totte)

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 11 januari 2013 23:25

Dagens outfit:

 


Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad 

Dagens hiss: Fick Tottis på ridningen

Dagens diss: inget


Dagens Iphone skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 11 januari 2013 20:04

Be Nice "Nike"! <3

 

Jag har aldrig ridit henne. Men hon verkar bra. Hon är väldigt pigg och brukar springa omkring i hagen.Just nu lånas hon ut till någon duktig som ska lära henne fler saker. 

Hon är även lite rädd av sig.

  

 

 

 

 

 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 11 januari 2013 18:47

Ledde Emma.

Emma fick Sickla. Jag ledde henne. Gick väldigt bra för henne och hon travade för första gången tror jag. Sedan lärde jag henne att korta tyglarna, och att styra. 

-söta Sickla.

Sickla

Sickla



Stackars Bono.

Bono la sig ner i boxen och rullade in i väggen. Han rullade fast. 

Så Lena (stall chefen) öppnade box dörren så han skulle gå upp. Men han kunde knappt. Han sparkade och sparkade men hade verligen fastnat. Sedan efter ett tag kunde han komma upp, men halkade först och var jätte rädd. Men han skadade som tur inte sig. (han brukar rulla fast). 

Här är lite bilder jag tog när han låg ner.

 

 

 

 

 

såhär låg han...

 

 

Ridlektion.

Jag fick Totte! :) Och Vilma fick Joppe. 

Vi hade dressyr idag och övade ganska mycket på volten. Och han var jätte duktig, lätt att ställa i nacken. När jag fattade galopp var han ganska seg och han gjorde inte så flytande galoppsprång. Man han bjöd väligt mycket i traven.  Kul att jag fick honom igen :)

Gjorde även framdels vändning. Han var jätte duktig och lyssnade på skänklarna. Även när vi gjorde halt, lyssnade han jätte bra och stannade på en gång.

Har inte så mycket att säga om ridpasset, men han pasar super bra i mitt röda schabrak. 

Filmen:


Av Freia Vahlsten Svennas - 11 januari 2013 14:33

Bloggar mer senare.


-Kevin får stå för bilden.

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards