Hästar är bäst!

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 januari 2013 22:50

Blandras, falabella,shettis och amerikanskminiatyr. Kön: Hingst. född: 2012. pris: 5 000

Annonsen här: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=682223

  



Ras: Fullblod   kön: valack  född 2002  pris: 4 000

Annons: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=688683

 



Kön: valack  född: 1997  pris: 40 000

Annons: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=688405

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 januari 2013 22:25

Thessan! <3


Tror hon är 19 nu. Hon utlånas just nu, så jag vet inte hur hon är nu.

Men innan hon åkte var hon väldigt tjock.Men jag tror att hon blivit smalare nu. Hon är faktiskt väldigt bra på att hoppa, fast en gång när Vilma hoppade med henne fastnade hon i hindret med magen. Hon lyssnar väldigt bra på skänklarna och är väldigt pigg.

Förut blev hon erbjuden 20 000 kr till avelsto. Men Charlotte tackade nej.

 

 

 

 



Btw. I morgon hade jag tänkt skriva ett åsikts inlägg om att testa produkter på djur.


Btw en gång till: kommer typ inte på något att skriva om just nu...


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 januari 2013 21:30

 


...hon är väldigt nervös av  sig

speciellt om man rider själv, då springer hon iväg, gnäggar as mycket och skyggar massa.


...hon skulle blivit slaktad

föratt hon var en ganska dålig travhäst, hon gjorde dåliga svängar. Tror jag det var. Men Annika tog som tur var i mot henne.


...Hon hoppar oftast dubbelt så högt som hindret.

hon tar verkligen i, och hon hoppar väldigt oväntat så man kommer ofta ur balans. Hon är även väldigt duktig på att hoppa.


...Dreamy verkar ibland skämmas för Happy

För när han fånade sig en gång och sedan sprang upp bredvid henne, så sparkade hon honom.Och blir ibland väldigt arg på honom.


...När man rider ut är hon extra nervös

Då sätter hon sig som ett plåster på Happy och skyggar. Och ibland springer hon iväg, hon gjorde det när jag red ut förut och på köpet sprang det några älgar över vägen. Och då blev hon super nervös. Och när det kommer bilar, hoppar hon ner i diket eller vänder rumpan mot bilen och tänker sparka.


...Hon är tjurig i hanteringen

hon är extremt stoig och super tjurig när man borstar,kratsar hovarna, sadlar och vill gosa med henne. Ibland försöker hon sparkas eller i alla fall skrämmas och det lyckas hon bra med.


När hon blivit rädd lugnar hon ner sig väldigt fort

det är det som är så himla skönt med henne. Först när hon är rädd springer hon med huvudet högt upp i luften och är jätte upphetsade men efter ett tag går hon lugnt och frustar.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 januari 2013 20:58

Dagens outfit när jag red:

 


Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: jag var pigg

dagens diss: Jag hamnade ofta bakom Ester...


Dagens sötnos: jag såklart

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 januari 2013 18:37

Först ledde jag Emma, hon hade Prado idag. Det gick bra för henne och Prado var väldigt duktig!

 


Jag har ju fortfarande Totte! Och vi hade bomövning idag.

När vi travade var han jätte pigg, sedan skulle vi göra en övning det var att vid tex h-e skulle man trava lite långsammare och sedan e-k snabbare. Totte var jätte duktig och lyssnade verkligen!

Sedan skulle vi börja med övningen, det var 2 bommar, ena bommen låg på medellinjen, och andra på långsidan innanför spåret. Så man behövde styra lite och ställa hästarna  i nacken. Totte lyssnade inte så mycket då. Men andra gången gick det bättre. Efter vi travade de 2 gångerna skulle vi galoppera över och Totte kom i lagom fart men precis innan bommarna saktade han av till trav. Och efter bommen så ökade han till galopp! Så jag fick inte över honom i galopp någon gång.I slutet gick vi på en volt och då kunde jag ställa honom.

Han var verkligen jätte duktig!

Sedan gosade jag med honom och Magic!

Totte,Magic och Helmut är verkligen världens bästa ponnyer!!

Blev ingen film idag.

Men här får ni en bild jag tog på sötaste Totte!

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards