Hästar är bäst!

Alla inlägg den 13 januari 2013

-

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 21:41

Det som skule göra att mitt liv blev NÄSTAN perfekt.


* Jag fick en häst


* Att jag inte är lika blyg i skolan


* Att jag var rik


* Att det var längre lov, hatar skolan.


* Helmut blir frisk snart, fast säva skrev att de hade vart hos veterinären och att de sa att Helomut ska vara frisk om 5 månader, så nu får vi hoppas att han blir frisk om 5 månader eller tidigare annars kanske de avlivar honom :(


  tänk att just jag fick dig på ridlägret! <3

 

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 21:13

Vi har gjort en text om en sport på engelska som vi ska läsa upp för hela klassen i morrn...


Så jag har suttit och jobbat på den ett tag, och nu är den klar. Fast tyvärr blev den inte så bra och jag är ganska dålig på att utala "Dressage".


Men så här blev den:


"Now I gonna tell you about horse riding.

I've been riding in five years.

It's so fun!

It is difficult to ride than most people think.

Because you have to think of so much.

It's hard to sit on right seat bones.

I like dressage, but I like to jump with a horse more.

It happen more in jumping.

My record is 1 meter with a cute horse called Menny.

One can even fall off quite a lot, I've done it 53 times".


Kan skriva det på svenska också.

"Nu ska jag berätta om ridning.

Jag har ridit i fem år.

Det är så kul!

Det är svårare att rida än de flesta tror.

Eftersom man måste tänka på så mycket.

Det är svårt att sitta på rätt sittben.

Jag gillar dressyr, men jag gillar att hoppa med en häst mer.

Det händer mer i hoppning

Mitt rekord är 1 meter med än söt häst som heter Menny.

Man kan även ramla av  en hel del, jag har gjort det 53 gånger.


Nu måste jag göra matteläxa.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 17:01

Skrev om den på min förra blogg. Men tänkte skriva om den här också.


Jag hissar verkligen denna blogg. Den är jätte bra.

Inläggen är jätte roliga att läsa och de har 2 söta ponnys, Totte och Sham.

Jag går typ in på bloggen 24/7.

De kommenterade på min förra blogg, och då gick jag in på deras och kunde inte sluta läsa inläggen.

De är 10 år och jätte söta!


Gå gärna in på den: http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Och de blir jätte glada när man kommenterar!

   

deras ur snygga header! :)  (Totte är den vita och Sham är fuxen)



Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 16:55

Precis kommit hem till Johan,och åt alldeles nyss äppelpaj.

Nu ska jag kolla hästnet.

Eller innan ska jag skriva ett inlägg :)


-2 gammla bilder på mig och Totte får stå för bilden.

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 14:45

Lincs Fizz Fizz "Fizzan"! <3

 

Fizzan är en miniatyr häst. Hon är jätte bra att rida. 

Hon är även jätte snäll.

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 januari 2013 11:55

Idag fyller Åsa år. Grattis!!

Så snart måste jag ducha, och städa mitt rum. 


Btw: Ni vet att jag sagt att jag har ungefär 100-200 läsare, och trodde att det var unika, men jag kollade på sidvisningar för jag trodde det var där man kollade hur många läsare man hade, men nu vet jag att man kollar på unika, och jag har ungefär 15-20 unika och 100-200 sidvisningar. Trogna läsare. 


ses senare! :)


         




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards