Hästar är bäst!

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 22:06

Tycker det är helt okej, om man bara har det där, eller typ bara nuddar lite med det.

Men inte att smälla till det på hästen. Typ på hopptävlingar brukar vissa smälla till hästarna skit hårt när de vägrar.

Om hästen inte lyssnar på skänklarna och rösten, så tycker jag att man  kan man nudda lite med spöt på rumpan. 

Måste säga som Filippa (syrrornaenstrom.blogg.se) Hästarna gör alltid sitt bästa, därför ska man vara snäll mot dem.

Fast på Teddy, behöver man bara vifta lite med spöt i luften och ibland på Ina. 

Jag försöker även att använda spöt så lite som möjligt. 

Även när man rider med sporrar ska man tänka på att inte banka som en galning med skänklarna, utan lösare än vanligt, brukar jag göra i alla fall. Fast jag rider TYP aldrig med sporrar. 


Vissa tänker bara på att vinna och smäller till hästarna, som de på denna video. 

Vill rädda hästarna...


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 22:02

Dagens outfit:

 


Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: åkte till Ina och Teddy

Dagens diss: vet ej

Dagens body butter: Vanilj doft från the body shop

 


Dagens Iphone skal:

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 18:05

Dagens outfit när vi gick en promenad och de som han får ha över natten:

 

Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: gick en promenad och blev borstad av Vilma och Freia

Dagens diss: Var lite stel i bakbenen.


Dagens andra sötnos: jag (Teddy) Tyvärr får ni en gammal bild

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 17:59

Dagens outfit i hagen:

 

Dagens outfit när vi red:

 



Dagens humör: glad

Dagens hiss: Blev riden

Dagens diss: vet ej


Dagens sötnos: Jag (Ina)

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 17:29

Ina!

Först åkte vi till Ina, vi red henne lite grann. Först var hon väldigt seg och verkade inte vara på bockhumör. Hon gick i en jätte fin form ibland. Vi la fram en bom, som hon fick skritta över. Sedan när vi hade värmt upp började jag trava, fast då fick Vilma springa med för hon ville inte gå fram. Men sedan kunde jag trava själv. Hon var jätte duktig över bommen.

Efter ett tag skulle vi galoppera, men det gick inte hon travade i stället jätte fort. 

Så då satt jag av, och sprang med henne och försökte få fram henne i galopp, och Vilma sprang efter med spö och viftade i luften. 

Men sedan började hon galoppera och bockade en gång. 

Sedan satt jag upp för hon var jätte pigg.  Först travade hon bara, men sedan fick jag fram henne i galopp, typ 3 steg men ändå. Och då bockade hon jätte högt, typ det högsta hon gjort när jag ridit henne. Vilma red också henne, skrittade och travade

Här är lite bilder,kommer inte visa alla på Ina. 

  

Ina

 

 

 

Fizzan

 

 

Chanel



 

Birdie



 

jag och Ina

 


Teddy!

Efter vi vart hos Ina gick vi till Teddy. Vi fick inte ta något kort på honom för Annika hans ägare hade klippt honom ganska fult (för han var så hårig på huvudet). Han såg jätte rolig ut.

Vi borstade honom lite. Men när jag kratsade bakhovarna var han ganska stel, så då gick vi en promenad med honom. Skritt, trav och galopp han är jätte gullig när han galopperar.

När vi kom hem igen så kratsade vi igen och då var han inte lika stel. :)

Över natten fick han även ett gosigt täcke.

Här är en bild jag tog förut på Teddy,Happy och Dreamy.

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 12 januari 2013 11:58

Gett djuren mat & släppte ut kaninerna. De blev jätte glada som vanligt :)


Idag hoppas jag att jag får åka till någon häst, typ både Ina och Teddy. 

Annars kommer det bli en tråkig lördag...


-Hoppas du blir frisk snart, världens bästa Helmut! <3

 


Vi hörs senare!




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards