Hästar är bäst!

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 21:59

Jag kanske gör en video någon gång ifall jag får en kamera, för det blir dåligt med mobilen. Men jag tänkte skriva ett inlägg.


Morgon rutin

Först går jag upp kl 05.30 och äter frukost, sedan går jag och lägger mig igen.

Sedan kl 06.45 går jag upp igen, och ger djuren mat, gosar lite med kaninerna. Efter det borstar jag håret, borstar tänderna, sätter på deo och sätter på body butter. Jag sätter på antingen Jasmine doft, jordgubbs doft eller vanilj doft, på body buttern. 

Jag går sedan till skolan med Vilma. Vi pratar lite grann.

I skolan är det oftast tråkigt. (Gör jag en video blir det nog roligare).


Gör inte så mycket på morgonen..


 

saknar jordgubbar!


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 21:56

1. Ge djuren mat.


2. Gå till skolan.


3. Åka till åkerby, och hjälpa Emma med hästen hon ska rida (hon ska rida knatte, så jag måste hjälpa henne).


4. Rida.


5. Blogga


  jag och Dreamy

  Emma



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 21:52

Pigge! <3

 

 

Pigge är bara låne häst så han åker nog snart...

Men han är jätte bra att rida, lagom pigg. Lyssnar jätte bra på skänklarna.

Han är även trevlig att sköta.

Väldigt försiktig av sig i hagen, typ när Ina  biter honom gör han inget tillbaka. 



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 21:46

I dag var jag och Vilma på åkerby.


Jag hälsade på Totte, Magic och Joppe. 

Vilma och jag mockade även hela stallet. När vi bockade Bonos box hade han bajsat i krubban... Knäppis...


Därefter fodrade jag och Vilma själva. So fun. 

Innan vi skulle åka hem gick jag till Magic och sedan bytte jag några smutsiga schabrak, till rena.


Jag filmade idag, men filmen kommer nog i morrn.


Här är Bonos olycka...

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 16:10

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: vet inte

Dagens diss: vet inte


Dagens Iphone skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 januari 2013 15:31

Idag jobbade vi rätt så hårt, men det var kul! :)

Fick även matteläxa.

Som rubriken säger så fick vi sluta 5 min tidigare, ingenting kunde gärna stanna kvar tills 14.45  För vi läste! :)

Vi hade också profil, vi skulle rita ett landskap. Jag gjorde en bondgård. Den är skit ful just nu...


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards