Hästar är bäst!

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 17 januari 2013 21:38

Dålig uppdatering idag, I know... Kommer inte på något att skriva opm idag.


I alla fall övade jag gamla glosor, gick bra kom ihåg de mesta.


I morgon är det äntligen fredag och sedan helg!!! :)

I morrn ska jag...

...Gå till skolan :P

...Gå hem och göra i ordning mig,  Emma rider ju i morrn också och då ska jag leda henne igen tror jag.

... Rida Totte, tror jag om han inte blir sjuk eller nåt. Fast det tror jag inte + Totte får aldrig mer bli sjuk!


Men ni får ha det så bra så ses vi antingen senare eller i morrn! :)


-sötisen! <3

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 17 januari 2013 20:27

Asså vill verkligen ha en egen häst! Lyllos de som har en.

Kan vara en liten sötis pötis falabella! :)


Idag sa jag till Vilma att jag inte vill ha en häst förens jag visste hur det gick för mig i skolan. Och nu vet jag att det går bra :) Så jag vill verkligen ha en egen häst.

Tänk vad kul man skulle kunna ha.


Har fastnat för de här 2 ponnysarna.

annons: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=682223


annons: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=688405



 



Av Freia Vahlsten Svennas - 17 januari 2013 19:49

 

...Innan han kom till Annika gick han som ponny ridnings häst (eller vad det heter)

han var säkert jätte duktig, och han kom till Annika när han var ca 5 tror jag.


...Teddy måste ta tabletter

han har något fel någonstans, kommer inte ihåg var. Men om man är ute och går eller ¨nåt och springer med honom, och om han börjar hosta då så måste man sakta av.


...Teddy är väldigt nafsig

När man kratsar hovarna så brukar han nafsa på huvudet, fast inte hårt.


...Han fyller snart 25 år

och då ska han ha ett stort kalas,undra vad jag ska köpa till honom.


...Han är väldigt pigg

när man rider tex så börjar han i bland galoppera av sig själv. Och när man löshoppar honom så är han super pigg och springer runt som en unghäst.


...Han är väldigt duktig på att hoppa

i alla fall löshoppas och jag tror att han är duktig med någon liten ryttare. Han hoppar jätte fint över. Och han har till och med hoppat 70 cm förra året!


...När man kommer in i stallet brukar han gnägga

då känns det jätte kul för han verkar bli glad när vi kommer.


...Han är väldigt stel i bakbenen just nu

när man kratsar så kan han knappt böja det, han sträker ut det satt det är helt rakt. Och då brukar vi gå en promenad med honom, och då blir det oftast bättre.


...Han är spörädd

man behöver bara ta ett grässtrå och nudda (även när han har täcke) så börjar han springa. Han blev rädd när Anonym slog honom med spöt as hårt, när han inte lyssnade på henne.


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 17 januari 2013 18:45

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink:inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: fick veta hur det går för mig i skolan, och det går bra

Dagens diss: åkte inte till Ina (egentligen kanske jag och Vilma skulle åkt till Ina idag, men Vilma städade åt sina kaniner istället och då blev det för sent....)


Dagens Iphone skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 17 januari 2013 18:08

Idag var jag i skolan, och det var rätt kul. Hade matte,engelska,profil,sv och so.

Första lektion då såg jag att det låg  ett papper i min bänk och där stod det hur det går för mig i olika ämnen i skolan, kommer inte säga i detta inlägg kanske i nåt annat, men det gick väldigt bra speciellt i svenska, det stod t ex " Fortsätt på samma sätt för nu jobbar du mot de högre betygen". Alltså gud vad glad jag blev! :)


Efter skolan, så var jag med Roxanna ett tag, det var jätte kul och vi var mest med katterna, och Leopard rev mig 2 gånger så att det började blöda...

Sedan gick vi hem till henne och gick ut med hennes hund en sväng.


 

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards