Hästar är bäst!

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 januari 2013 21:58

Med det här inlägget har jag bara gjort 5 inlägg och det kanske blir det sista... Sorry...

Har faktiskt ingen anledning till varför uppdateringen vart sugig...

Eller jo en sak, var ju på gottsunda typ hela dan.



btw. Som jag sagt börjar h*lvetet i morrn. Har som tur sovmorgon! ;) Och när det vart lov brukar vi ta det ganska lugnt de första dagarna. Så skönt.


Snart måste jag gå och lägga mig så att jag ska orka gå upp i morrn.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 8 januari 2013 21:42

* Vi har världens äckligaste mat på våran skola, kall och så finns det oftast hårstrån i maten, korta. 


* I 1-3:an så tyckte jag det var kul att gå till skolan, för vi hade världens bästa lärare då.


* Jag är otroligt kräsen med mat.


* Jag kanske ska skaffa en ponny skvaller blogg.


* älskar denhär bloggen skit mycket, http://syrrornaenstrom.blogg.se/


* jag vill typ  göra minst 10 inlägg annars tycker jag att jag behöver blogga mer.


         

tryck på bilderna för större bild.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 januari 2013 21:08

Jag glömde min mobil, så jag kunde inte filma eller ta något kort....



Men Magic bet mig idag, han är lite nafsig i bland och i bland kan han ta tag ganska hårt med tänderna. Men aja, hästar kan bitas ibland.

Sedan fodrade jag och Vilma, kul som vanligt. 

När vi skulle åka hem gosade jag och Vilma med söta Eddie! :)

Jag hälsade även på Totte! :)


     



Nu måste jag fixa godis åt djuren.

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 januari 2013 17:55

Har glömt gjort om rönna hästarna, men nu gör vi igen.'


Menny! <3

född: 2000

 

Menny är en av de snällaste hästar jag träffat. 

Han hoppar allt, och har inte vägrat en enda gång i hela sitt liv. Han river oftast hindrerna under 50cm. Men är hindret högt hoppar han det jätte fint och river sällan.

Han är inte så förtjust i dressyr. 

Men han tycker det är mysigt att ridas ut. Han är även rolig att rida barbacka på.

 

Menny är blandning av halvblod och travhäst. 

Han föddes hemma hos Charlotte.

 


 

Menny som föl.



 

 

 

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 8 januari 2013 16:46

Det är verkligen jätte kul där. Vi åkte mest i vatten rutsh kanan. Men vi badade även i bubbel poolen. Fast det var jätte jobbigt att vänta på att den skulle renas, i 10 min. sedan fick man bara sitta i i 10 min...


Senare ska vi åka till stallet. Ska försöka ta kort på alla hästarna, eller filma :)

I morrn börjar skolan. Så jobbigt. Men "snart" är det sport lov. 


Hatar vårt fängelse till skola...


Kolla tråkig grå..

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards