Hästar är bäst!

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 januari 2013 21:30

 

...Hon har stått på ridskola

Det gillade hon verkligen inte. Jag tror att hon blev svårtränsad pga av vissa spände tränset så hårt. Och hon passar verkligen inte som ridskolehäst.


...Väldigt svårtränsad

Jag kan inte bara åka ut dit själv i fall jag vill rida, för man måste typ vara 2 styckna. En måste hålla i hennes huvud, satt hon varken tar ner eller upp det. Och en måste skynda sig att stoppa in bettet i munnen.

... Verkar gilla Dreamy

för förut när vi red ut så var Dreamy med en gång. Och gick Dreamy bakom henne var hon hur snäll som helst. Gick Dreamy framför Ina bråkade hon jätte mycket och bockade och så.


...I början när jag var medryttare på henne var hon mycket räddare av sig en vad hon är nu

När jag red på stubbåkern så flög det upp en fågel då blev hon jätte rädd, men inte nu längre. När det var mörkt och gick förbi en hage med hästarna trodde hon att de var älgar, inte nu längre. Råkade man tappa något, då blev hon skit rädd och började skena, inte nu längre.


...Förut var Ina mycket piggare

Hon var inte lika svår att fatta galopp med, och hon ville liksom jobba. Nu vill hon typ bara stå still.


...För några år sen bockade hon ännu mer en vad hon gör nu när jag red med sadel

Så en dag kände jag om jag kunde få plats med handen mellan sadelns framvalv och hennes manke, men det var väldigt trångt och sadeln tryckte väldigt mycket på henne manke. Då sa jag till Charlotte och då fick vi bara rida barbacka tills hon fixat en ny sadel. Och sadeln hon har nu, trycker inte och hon verkar tycka om den.


...Hon brukar ibland bocka för att hon tycker det är kul

och då har hon fram öronen och ser jätte glad ut. Men hon brukar även bocka för att komma i från arbetet. Och då ser hon jätte arg ut och tar bak öronen.


... Hon har vart ledare i hagen

för några år sen, fast sedan kom Katla och då blev hon ledare.


...För några år sen skulle hon betäckas

Men hon kom hem utan ett föl i magen och med massa skavsår.


...Ina har ju vart akut sjuk.

Och då sa hovslagaren "Hon kommer att dö,det är bara att ta bort henne" men hon blev som tur var frisk. Och sist hovslagaren var hos henne sa han att hon är fullt frisk i hovarna nu, men hon kommer aldrig mer få äta gräs och godis.

  




skriver om Teddy,Totte,Magic,Helmut,Joppe,Dreamy och Pärla någon annan gång.



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 januari 2013 20:01

Håller med till 100%, skita viktigt att variera ridpassen.

Det är därför det är så synd om ridskolehästarna i alla fall de på åkerby, för vi rider typ aldrig ut, typ bara i ridhuset,dock gör vi ju olika saker på ridpassen men ändå.


Läs det här inlägget, om att variera ridpassen: http://syrrornaenstrom.blogg.se/2013/january/variera-traningen-fa-en-friskare-ponny.html#comment




Av Freia Vahlsten Svennas - 16 januari 2013 16:39

Magic!   

 

 

 


Totte!   

 

  


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 januari 2013 14:38

Jag pratar om mina katter.


Först bet Leopard sönder en slad till ett par hörlurar...När jag satt och kollade på ponnyakuten, stängdes ljudet bara av, och då såg jag att han hade bitit sönder. Och på den datorn måste man ha hörlurar annars blirdet inget ljud.

 

Trodde inte katter bet i sladdar.



Sedan för en stund sen när jag skulle gå in på toa, så följde Tiger med. Och när jag öppnade toa locket så hoppade Tiger i. Blev skit chockad och tog upp henne fort som f*n, och sedan behövde jag bada henne. (Dock bara med vatten för vi har inget katt schampo).



Puckade katter! ;)


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 januari 2013 09:24

Hej, hemma från skolan idag, för jag är skit ont i huvudet...

Och det skulle inte bli bättre att gå till skolan pga våran skrikiga klass.

Katterna verkar i alla fall glada att jag är hemma och kan gosa lite med de.


 

Tiger läser mitt inlägg.

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards