Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 juni 2013 22:53

Dagens outfit:

schabrak: agria djurförsäkring

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: fick ett äpple och lite gräs av Freia. Och så hade jag hö när jag kom in.

Dagens diss: vet ej



Av Freia Vahlsten Svennas - 7 juni 2013 20:54

Först började jag med att leda Emma och hon fick Prado. Först skrittade de i backar på terräng banan sen gick de in i ridhuset och travade och skrittade såklart.


-Hittade bilden från en åkerby-blogg, så jag antar att man får låna bilden.

  '


Nu till min ridlektion. Jag fick Magic, gissa om jag blev glad? Vi red dressyr i ridhuset, först tyckte jag det var tråkigt att vi inte red i paddocken men det var svalt och skönt i ridhuset, eller ja lite varmt var det men inte så jätte.


Började med att skritta fram och då kändes han först lite seg men efter en liten stund ställde han sig och bajsade efter blev han piggare. När vi kortade tyglarna så jobbade jag lite med formen, gick faktiskt rätt bra. När vi skulle börja trava så tog han upp huvudet igen men jag försöka få honom i form igen och efter ett tag gick det. Han var riktigt fin idag.

Sedan började vi galoppera, han lyssnade direkt. Så himla skönt med en pigg häst när man ridit Pärla som nästan stannar dirtekt när man ska fatta galopp. (Inte alltid men oftast). Hans galopp är bara för härlig också!


Sedan började vi jobba med skänkelvikningar, han var så fin! Första gången sa Myran "wow" för han gick så fint. Älsklingen.

Andra gångerna gick också bra förutom en gång för då böjde han på halsen när jag skulle ställa i nacken. Men det var ju mitt fel som inte rättade till det.


Sedan bytte vi varv och så gjorde vi samma sak fast i andra varvet. Gick superbra! Vid B fick man fatta galopp om man ville (vi gjorde skänkelvikningarna i trav). Jag gjorde det 2 gånger, gick bra men innan jag hade kommit ut på spåret ville han galoppera för de andra hästarna gjorde det. Men det fick han såklart inte.


När vi hade slutat med skänkelvikningarna så travade och galopperade vi lite, han var jättefin i både galoppen och traven. Gick i form, fast inte hela tiden men oftast.


Sedan gjorde vi framdelsvänding en gång i sånhär jätteseg skritt. Först hade han lite bråttom typ första steget, men jag höll om och då skrittade han segt. Så det gick bra.


Vet inte vad jag mer ska berätta, men jag fick mycket beröm över att han gick fint idag.   

Älskar ponnyn.


Jag och Magic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var Johan som fotade idag, och han vet inte när hästen går i form, han gick i form flera gånger men Johan visste inte att han skulle fota då, skulle Åsa vart där skulle hon säkert fotat dirket då. Men det blev i alla fall typ 2 bilder när han går i form. Och det är ju bra att någon fotar i alla fall :)



Vilma och Loulou

 

 

 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 7 juni 2013 11:49

Det är nog Spirit. För den är riktigt bra, fast också lite sorglig.





Av Freia Vahlsten Svennas - 7 juni 2013 10:08

Skulle vara jättesnällt om ni ville kika in http://theajonsson.blogg.se


Jättefin blogg och hon går i min parallellklass och är väldigt snäll. Men ja, kolla in den! :)'


-jag och Nelson får stå för bilden. 

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards