Hästar är bäst!

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 juni 2013 19:15

Man kan inte köpa sig till att vara en duktig fotbolls/bandy/hockey-spelare os.v Hur mycket pengar man än har. Det är det jag älskar med sport,pengarna spelar ingen roll. Det handlar om vilja, inställning och talang. Till exempel, en fotboll kostar inte så JÄTTEMYCKET och man kan öva utan en massa massa träningar. 


Men det är tyvärr något som ridsporten saknar. 


Har man mycket pengar kan man köpa en riktigt duktig ponny, får träna för jätteduktiga tränare os.v. 

På så sätt, har man chans att bli duktigare än någon som inte har en häst, till exempel om man rider på ridskola. Misstolka mig inte, det finns MASSA duktiga ryttare som rider på ridskola, men är man rik och får träna för massa tränare och får en toppenponny så blir det så mycket enklare. 

Det är det som är tråkigt, en tjej/kille som rider på ridskola 1 gång i veckan, kanske är jätteduktig, men har inte chansen, att träna mer. Då de inte har råd att köpa en häst. 


Vissa kanske älskar hästar men inte ens har chansen att rida på ridskola, och jag är glad att jag har chansen att komma till Dreamy, Happy och Teddy. Och att jag har chansen att rida på ridskola och gå på ridläger. Men är riktigt avundsjuk på de som har en egen häst, för det är ju inte samma sak att vara typ medryttare som att ha en egen häst. Tjatar rumpan av mig varje dag om att få en häst, vilket ibland känns lite onödigt. Eftersom de säger att de inte har råd. 

Ridsporten är orättvis, det är inget man kan ändra på nu. 


Det funkar inte som fotboll, är man grym så är man, det är inget man betalar. Jag menar, om man inte har råd att ens gå på ridskola så är det väldigt svårt att bli bra. 


-Fina hästen, som lärt många barn att rida. 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 26 juni 2013 16:57

Kan du skriva ett åsiktsinlägg om brunstiga ston?

 

 


Jag har bara ridit Dreamy när hon vart brunstig. Och det är jättejobbigt. 

När hon är brunstig så gnäggar hon extra mycket när man går förbi en hage, man blir typ hörselskadad för hon har så gälla gnäggningar. 


Och så brukar hon växa fast utanför hagen och såklart småkissa lite då och då. 

Tror hon var det sist vi red ut, för då var hon väldigt jobbig!


Personligen rider jag helst inte när de är brunstiga. Blev inte ett så långt inlägg, men jag vet inte vad jag ska skriva.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 26 juni 2013 15:38

Jag och Happy

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Happy är ganska lätt att få i form, när man väl får fram honom, vilket jag inte riktigt fick. 

 

 

 

Vilma och Thessan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag och Dreamy

   

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 juni 2013 15:16






Kan inte välja bara en. 

 

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards