Hästar är bäst!

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juni 2013 23:27

Det är att jag började hålla på med hästar. För jag vet inte vad jag skulle göra utan hästar.

Hästarna finns alltid för en när man är ledsen. Dessutom kan man berätta allt för de, eftersom de inte kan berätta det för någon annan.

Vet inte vad jag ska skriva.

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juni 2013 22:00

Jag och Roxanna åkte till åkerby vid 14.00 så vi skulle hinna hälsa på hästarna också. För vi skulle samlas 14.50 Först gick jag in till Magic och var lite med honom, han verkade ha en dålig dag för han var inte lika glad som han brukar vara. Sedan gick jag in till Totte, han åt hö, så kunde inte riktigt gosa med honom. 


Sedan gick jag och Roxanna till Bono, eftersom han är så mysig. Älskar att bli kliad och är så snäll.


Jag hade en vit t-shirt och vita shorts, och jag ville inte måla svarta prickar men det fanns svart tejp som man kunde klippa till prickar. Var väldigt jobbigt så jag hade inte så många. 

Sedan samlades alla "dalamatiner" i nya ridhuset och så tränade vi lite inför uppvisningen. Det var faktiskt rätt kul. 

När vi hade tränat klart så gick vi till gamla ridhuset och satte oss på läktaren och kollade på de andra. Det var bland annat några som hoppade, en hoppade 130 med sin ponny. Och så var de två styckna som red dressyr och lite annat. Barney och Volvo kom också, det är två ponnyer som har stått där förut, men som blivit pensionärer. Volvo stod där när jag började rida, men jag hann aldrig rida honom och jag känner inte honom så bra. Men han är 28 år men ser ut som typ 10. Och är ungefär lika hög som Ina såg det ut som, 120 cm. Pigg var han också. Barney flyttade förra året, har saknat honom så mycket. Så när han kom in i ridhuset var jag nära på att börja gråta. Han är så snäll, älskar honom!! 


Vi var typ i slutet och först var jag jättenervös, precis innan vi skulle gå in, men det gick jättebra och det var jättekul. Sedan fikade vi lite och så gick jag och Roxanna och hälsade på Barney. Herregud vad jag har saknat honom, bästa herr Barney! 


-Bästa Barney, tog tyvärr inte med kameran idag, annars skulle jag fotat honom!


Roxanna skulle på den där Darin-konserten och frågade om jag ville följa med. Tackade ja för jag hade inget annat att göra. Är inget Darin-fan bara så ni vet. Men han sjunger bra i alla fall, fast det var jättehögt så jag och Roxanna stod bara där en liten stund. Hade typ inget att göra så vi var inte där så jättelänge. 


Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juni 2013 17:41

Jag och Dreamy

 

 

igga mina skänklar.

 

 

 

 

 

 

 


Åsa och Happy

 

 

 

 

 

 

 

Vilma och Thessan

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommer en del till.

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juni 2013 12:36

Har vart uppe några timmar så ni inte tror att jag vaknade nyss. 


Dagens planer är:


*Åka till åkerby, och vara en dalamatin!    Kommer säkert bli kul, för jag hörde att det blev kaos på träningen när det bara var 8-9 styckna, så det är därför jag vill vara med.  

 

*Blogga, försöka lägga upp de andra delarna på bildbomben  från i söndags. 

 


Sedan vill jag också åka till rönna.


'

 

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards