Hästar är bäst!

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 juni 2013 22:18

I morgon, lovar jag er ett Åsiktsinlägg.

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 juni 2013 21:45

Kom på att jag inte gjorde "veckans planer" igår. Så jag tänkte göra det nu, men jag kommer ta bort måndagen eftersom den nästan är slut. 


Tisdag: Skolavslutning, SOMMARLOV, sen åka till stallet tror jag


Onsdag: vet inte


Torsdag: vet inte


Fredag: rida


Lördag eller Söndag: Vet inte om det är på lördag eller söndag, men jag tror vi ska åka till islandshästarna igen i helgen. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 juni 2013 21:32

Idag hade vi somsagt en "städdag" fast i slutet hade vi två lektioner men det var väldigt slappt. Men i alla fall vi fick tillbaka två prov idag, och på det där gramatikprovet i engelska fick jag 81-91 poäng och hon satte betyg så man kunde se på vilken nivå man var på, jag fick ett B!! Blev superglad. Sedan fick vi också tillbaka religonprovet om samer, jag fick 30/30 poäng. Så det blev ett A för mig! Tjoho!!


Sedan läste vi en hel lektion, har lånat en väldigt tjock bok på ca 400 sidor som jag trodde skulle vara bra, den verkade bra när man läste på baksidan. Men den är rätt tråkig! 


Sedan hade vi en svenska lektion och då skulle vi skriva en berättelse, började typ gapskratta åt min egen. The typcial me, skrattar åt mina egna skämt!

Sedan hade vi en No-lektion men först gjorde vi bara en snabb sak sedan kollade vi på film. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 juni 2013 20:14

Imorse när jag skulle ge Norpan mat, så låg Norpan utanför sitt hus, död...    Jag bara "ånej!!". Och så tog jag upp honom och höll i honom och han var fortfarande varm och hade inte stelnat så därför måste han ha dött bara en stund innan jag såg honom.


Norpan föddes hos mig den 14 juli 2010. Så han blev ungefär 2 år och 11 månader. Och det är ju väldigt gammalt för en hamster. Men han var så speciell, liksom jag hyar haft honom i hela hans liv och han var alltid så snäll, han har aldrig bitit mig. Har alltid gillat honom ända sen han föddes, för han är så charmig och snäll!


Har i alla fall haft jättekul med honom och han var jättepigg även när han var så här gammal. Och man såg ju att han var gammal också. Ögonen klibbades ihop som det bruklar göra på gamla hamstar och så.


Några kanske tycker "det var ju bara en liten hamster". Men det är fortfarande ett djur, och jag blir i alla fall jätteledsen när mina hamstarar dör och mina andra djur såklart.


-Älskade älskade hamster! Plese come back!   



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 juni 2013 16:21

1. Totte

2. Magic

3. Ina

4. Rosti

5. Teddy

6. Joppe

7. Helmut

8. Pärla

9. Dreamy






translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards