Hästar är bäst!

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 20:03

Tack för tipset, Roxanna!

________________________________________________________________________________


Skulle antingen vilja åka till London eller Los angeles. 


Vet inte riktigt varför jag vill åka till London, tror bara att det skulle vara kul där. Och så kanske man får syn på one direction? 


Jag vill åka till LA för det verkar finnas så mycket shopping ställen. Och det är riktigt kul att shoppa tycker jag, speciellt saker som man behöver. Och så älskar jag att köpa shorts, har typ blivit beroände av shorts. Har bara 4 just nu, men fler ska det bli, har redan bestämt att jag ska köpa ett par turkosa och ett par gula. Det kanske finns några snygga shorts där? Och dessutom bor MASSA kändisar där, så det vore riktigt coolt att vara där. 

Förut gillade jag Leonardo DiCaprio, inte nu längre. Men i alla fall han bor väl i LA? Och då tjatade jag om at flytta dit. 


Skulle vilja ta med typ Roxanna och/eller Vilma. Varför vet jag inte. 





Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 19:39

Jag och Dreamy

                 

 

 

 

 

 

 

 

 



Åsa och Happy

                                                     

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 18:49

Idag cyklade jag då med Roxanna till åkerby, för vi ville hälsa på hästarna. 

Men i alla fall, det spöregnade. Så vi blev dyblöta... När vi kom fram till stallet fick vi nästan direkt upp till cafeterian för att värma oss lite. 

Sedan gick vi till stallet igen och de skulle testa brandalarmet. Visste att det inte skulle låta så jättehögt eftersom att det var i stallet, men trodde i alla fall att det skulle låta mer än vad det gjorde. 


I alla fall så hälsade vi lite på hästarna, Totte och Magic var tyvärr inte inne. Men var med världens snällaste Bono ett tag. Han är så mysig! 


Sedan tog jag kort på Almis och Skutt när de låg ner. Almis låg ner på sidan, så det såg ut som att han var död. Elin i min klass sa att han har legat ner länge. Så vi hämtade några ifall han hade ont, men då låg han som vanligt igen. Och då sa de att han bara vilade, och verkade inte höra när vi sa att han låg på sidan först. Och efter ett tag låg han på sidan igen, undra om han har ont? Såg lite ut så.. Men jag vet inte. 


Almis

 

såhär låg han ibland.

 

 

 


 





Skutt

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 17:27

Ida redigerade inte alla bilder, men de hon gjorde blev jättefina.


Jag och Dreamy

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och innan någon kommenterar i någon form med "hon går inte i form!!!" bla bla. Så vill jag bara säga att: Hon reds endast 3 gånger under hela vintern, uteritter. Så för några veckor sedan började hon sättas igång lite, men jag rider henne typ bara 1 gång i veckan , och det är typ bara jag och Åsa som rider henne. Skulle vilja åka mer, men jag vet inte om jag skulle klara av henne själv och så blir hon väldigt jobbig när man rider själv. Men ska försöka åka mer. Och hon är lite stel och väldigt svår att få i form för tillfället. 



Åsa och Happy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Thessan  

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 12:30

Fick en kommentar att Dreamy inte går i form på denhär bilden--->  


Jag sa inte det, jag sa bara att hon gick fint, för hon gick finare än vad hon brukar göra. 

Hon brukar gå med huvudet högt.


Är det bara jag eller går hon i alla fall lite finare på vänstra bilden?

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 juni 2013 11:28

Hmm, jag är bra på att sitta kvar när en häst bockar. xD  

När man ridit Ina så är man van med bocksprång och får också bättre balans. 


jag och Ina


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards