Hästar är bäst!

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 23:15

-Varierande inlägg. Det blir inte så kul för läsarna om man har samma sorts inlägg hela tiden. Jag gillar i alla fall bloggar med varierande inlägg. 

 


-Mycket och nya bilder. Jag tycker det är tråkigt att läsa en blogg som knappt har några bilder eller har likadana bilder hela tiden. Man kanske inte hinner fota varje gång men då kan man ju fota massa bilder på en dag och så sprida ut bilderna i olika inlägg. 

 


-Bra uppdatering. Det är inte så kul om det kanske bara kommer ett inlägg varje dag. Jag tycker man minst ska skriva 5. Fast är bloggen riktigt bra så spelar egentligen inte uppdatering så jättestor roll bara det misnt kommer 1 inlägg per dag. Men tummen upp för bra uppdatering.

 


-Videos ibland. Det kan ju vara kul med lite videos ibland. Tyvärr så har det inte kommit någon video nu på ett tag. Men man måste ju ha nåt att säga om man ska göra en videoblogg så det inte bara blir "ähh". 

 


-svara på kommentarer. Jag tycker att det är bra om man svarar på kommentarer, antingen i ett inlägg eller bara på självaste kommentaren. Har man en väldigt stor blogg eller får mycket kommentarer så förstår jag om man inte riktigt hinner svara på alla. Men jag svarar på nästan alla, om det inte finns något att svara gör jag antingen en smiley eller så godkänner jag den bara. Men oftast svarar jag. 

 

-jag och Ina, sista ridturen innan hon flyttade. (Fast hon är ju bara utlånad)

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 22:38

För en stund sen badade jag med Vilma,Vera och hennes kusin Emil. Men han kom lite senare. 

Vilma och dem får låna sin grannars grannars pool, för de är bortresta. 


Vi körde kull och lite mer, men det var i alla fall kul. 





Vilma,jag och Vera



Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 17:11

Jag vill ha en häst för det vore så himla kul att ha en häst att åka till varje dag. Jag är ibland riktigt uttråkad hemma men när jag åker till stallet så har jag oftast roligt. 


Också får man ju bestäma över hästen helt själv, och man behöver inte bli avundsjuk om någon åker till en häst och har jätteroligt eftersom att man har en egen. Som nu: Jag är avundsjuk på Vilma för att hon åkte till Thessan och dem och hade kul. Men hade jag haft en häst skulle jag nog inte varit så avundsjuk. För jag hade ändå åkt till den. 


Har man en egen häst lär man ju känna den och man får oftast ett väldigt starkt band. Visst, man kan få ett starkt band med en ridskolehäst, men man kan inte göra som man vill med den. Typ rida en mysig runda i skogen eller gå en rolig promenad. Och man kanske inte kan hålla på med den varje dag och det är inte bara en själv som pysslar och rider den. 


Sen lär man sig oftast rida sin häst väldigt bra eftersom att man vet hur hästen är efter ett tag. 

Och så kan man bara åka ut till stallet och mysa eller om man är ledsen. Så kan hästen trösta en. 


Det vore helt enkelt superkul med en egen häst. 

Är så avundsjuk på de som faktiskt har en. Fast jag är glad att jag i alla fall har Dreamy och jag har nästan haft en egen häst faktiskt. Ina. Men det skriver jag om i ett annat inlägg. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 16:52

Idag var jag på åkerby och hjälpte till lite på handikappridningen. Eller det ända jag gjorde var att sätta på Lady benskydd, tränsa Lapras och kolla på hästarna i hagen. Det var inte så kul. 


Det var meningen att Vilma skulle följa med, men hon ville hellre åka ut till Thessan.



Så i morgon ska jag inte vara funktionär, ska nog rida Dreamy istället. Jag slipper stå i cafeterian bara för att jag hjälpte till lite. Haha! Nu kan jag skryta lite för Vilma, fast hon har mycket mer att skryta om, för hon fick rida Pigge barbacka till sommarhagen. 

Önskar Ina var kvar så jag kunde hålla på med henne. Men hon kommer nog inte hem på några år. 


-Finaste Ina. 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 09:36

Häst eller ponny? ponny

dressyr eller hoppning? hoppning men jag gillar dressyr också


Vilken är din favorithästras? new forest

favoritsyssla i stallet? Mysa med hästarna

Favoritkändis i hästvärlden Rolf-Göran Bengtsson (RGB)

Favorithäst? Totte,Magic,Helmut,Pärla,Joppe,Teddy,Dreamy och Ina

Favoritridlärare? Myran


Hur många gånger har du ramlat av? ca 55 gånger. 

Har du ridit en hingst? jag vet inte, kanske. Den där travhästen jag red kanske var en hingst, jag vet inte.

Har du någonsin blivit jagad av en häst? nej


Vad har du för färg på dina ridbyxor? De jahg använder mest är min jeansridbyxor. Svart och blå typ.

Har du ridstövlar eller ridskor? ridskor

Andvänder du chaps? inte så ofta

Vad har du för storlek på din ridhjälm? 54 eller 56 tror jag

Hur bra tycker du att ditt stall är från 1-10? Åkerby? Isåfall typ 8. :)

Är hästar ditt liv? Japp :)

Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar`? ja, jag har massa häst affischer. 

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards