Hästar är bäst!

Alla inlägg under januari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 januari 2013 19:09

Den ska helst ha en stor personlighet, som Totte. Vara snäll i hanteringen, och inte bitas. Det är ju också kul om den tycker om att gosa. Man ska kunna känna sig trygg med den.

I ridningen tycker jag det är viktigt att den lyssnar på en och inte springer runt och runt, och man bara sitter där på hästen och kan inte göra ett skit. Och bockar  och stegrar hela tiden, dock tycker jag det är kul om de gör det i bland.

Och det är ju kul om den inte lyssnar hela tiden, det är ju bra om man får kämpa lite. Men om den alltid är jobbig och att man inte klarar av den då är det ju inte kul.

Har man en falabella till exempel, så ska den vara snäll när man går ut och går med den.


Det är väl typ det jag tycker är viktigt och min dröm häst skulle vara jätte snäll, ha en stor personlighet, vara snäll i all hanteringen. Och vara snäll i ridningen men lite busig också.


Joppe,Pärla,Totte,Magic,Helmut,Ina,Teddy och Dreamy, dem har inte allt det här, men de har något av dem sakerna, och de är väldigt speciella. Så mina favvo hästar är ju också mina drömhästar.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 januari 2013 14:51

Gick inte till skolan idag, för jag hade jätte ont i huvudet.


   


Jag önskar att jag får köpa Ina, gör ont att veta att våran tid tsm snart är över.


Ina

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 januari 2013 08:55

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 januari 2013 23:27

Ses i morrn

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 januari 2013 23:12

Förlåt för den dåliga uppdateringen idag, men det är bara för det där med Ina.

Trodde aldrig att hon skulle säljas..


Och att jag får köpa henne är ju bara att glömma och drömma.


Frågade Charlotte, fick detta svar: Lilla söta Freia. Om det gick så skulle du absolut få det för jag vet att hon skulle få det bäst med dig. Men du kommer också växa ur henne snart. O det är en hel del jobb med egen häst.


Men man får väl hoppas att hon får ett bra hem, men tror Charlotte är väldigt noga med det.


Men som sagt jag kommer verkligen sakna henne.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 januari 2013 23:04

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: ledsen
Dagens hiss: vet ej
Dagens diss: fick veta att Ina ska säljas.
Dagens body butter: ingen
Dagens outfit och dagens I Phone skal:

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 januari 2013 18:20

Vilma ringde till mig och sa att Ina ska säljas.. :(

Sedan skickade hon en bild på annonsen för det stod på facebook men jag hittade det inte, men sedan gjorde jag..

Asså jag vill verkligen inte att hon ska säljas.

Jag vill köpa henne.


Så här står det:

Jag behöver hitta ett bra hem till min ponny då jag inte längre har plats eller ekonomi för henne. Hon heter Ina och är en B-ponny. En Welsh. Är cirka 120cm. Hon har haft fång och kan därför aldrig gå på bete så jag måste hitta någon som är införstådd med det vilket inte är så enkelt. Hon är nu frisk och har starka fina hovar och är pigg och glad. Hon gillar att ridas i skogen. Trafiksäker, lätt att sko o lasta. Går bra att klippa och snäll i hanteringen. Ingen ponny att tävla med men hon gillar att hoppa bara för skojs skull. Inkörd är hon också. ... Ina finns i Enköping Och säljs för 5.000:- Vid intresse eller frågor - Kontakta Charlotte Linnér, ägare till hästen, genom att kommentera bilden eller via PM. Ägare: http://www.facebook.com/charlotte.linner.7
 
Hon glömde skriva 3 VIKTIGA saker det är, hon är svår att tränsa,hon brukar bocka och hon går knappt att longera och hon försöker ibland sparkas och så brukar hon bocka då också.
Tycker man ska ha med sånna saker i annonser.
 
Nu har jag köpt massa saker i onödan, är bara att sälja eller ge till Dreamy, hon ska i alla fall inte säljas.Eller så får Ina de ändå.
 
Men jag kommer verkligen sakna henne!     
 
 
 
 
 
 
 
Av Freia Vahlsten Svennas - 29 januari 2013 17:37

Idag fick vi tillbaka våra prov om magnetism och om svenska lövträd.

Och hon hade skrivit betyg, det var bara så att vi skulle se hur bra/dåligt det var. '


På magnetism fick jag ett D.


Och på svenska lövträd fick jag ett C.


Känns väldigt bra, för väldigt många i min klass fick F.



 

 

 

 


Och idag hade vi ju också prov, får se hur det går.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards