Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

varför jag vill ha en häst

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juni 2013 17:11

Jag vill ha en häst för det vore så himla kul att ha en häst att åka till varje dag. Jag är ibland riktigt uttråkad hemma men när jag åker till stallet så har jag oftast roligt. 


Också får man ju bestäma över hästen helt själv, och man behöver inte bli avundsjuk om någon åker till en häst och har jätteroligt eftersom att man har en egen. Som nu: Jag är avundsjuk på Vilma för att hon åkte till Thessan och dem och hade kul. Men hade jag haft en häst skulle jag nog inte varit så avundsjuk. För jag hade ändå åkt till den. 


Har man en egen häst lär man ju känna den och man får oftast ett väldigt starkt band. Visst, man kan få ett starkt band med en ridskolehäst, men man kan inte göra som man vill med den. Typ rida en mysig runda i skogen eller gå en rolig promenad. Och man kanske inte kan hålla på med den varje dag och det är inte bara en själv som pysslar och rider den. 


Sen lär man sig oftast rida sin häst väldigt bra eftersom att man vet hur hästen är efter ett tag. 

Och så kan man bara åka ut till stallet och mysa eller om man är ledsen. Så kan hästen trösta en. 


Det vore helt enkelt superkul med en egen häst. 

Är så avundsjuk på de som faktiskt har en. Fast jag är glad att jag i alla fall har Dreamy och jag har nästan haft en egen häst faktiskt. Ina. Men det skriver jag om i ett annat inlägg. 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards