Hästar är bäst!

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 23:45

 

allround schabrak storlek full använder till ridlektioner på ridskolan.



 

allround schabrak storlek ponny använder till ridlektioner på ridskolan.




 

allround schabrakstorlek full använder till lektioner på ridskolan. (lite smutsigt just nu för jag har inte tvättat det)




 

allround schabrak storlek ponny, använder till lektioner på ridskolan.





Dressyr schabrak storlek ponny, tänkte ge till Ina men hon ska ju säljas så jag vet inte..



Det var mina schabrak, hej då :)


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 22:30

Junior var en häst jag red när jag var liten. Han stod hos Teddy, och var en fjording. Han var super snäll. Jag red honom när jag var väldigt liten, så jag skrittade bara,kanske att jag travade någon gång.

Han var jätte duktig på att hoppa och tyckte det var kul också. Red man vilse kunde man bara låta han hitta vägen hem själv. Han ver helt enkelt super snäll, men han kunde vara lite busig i bland.

Om han hade täcke på sig, slet han av sig det och tuggade och slet i det tills det gick sönder. Även när han gick med andra hästar i hagen drog han av deras och hade sönder. Så hästarna kunde inte ha täcken på sig. Han brukade även öppna boxen och gå ut. Men när jag började rida på ridskola, så ville jag åka dit, för hade inte vart där på rätt länge. Och när vi kom dit var inte Junior där, Happy stod där i stället. Junior hade dött, han blev 27 år tror jag. Och han dog av att han hade något problem med hjärtat tror jag.

Här bara några bilder på honom...

Men visst är han söt!   

Saknar honom jätte mycket, han var min bästa vän!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Om han skulle levt idag skulle han vart 32 år.


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 21:24

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: träffade Totte

Dagens diss: glömde skriva vilka hästar jag önskar.

 Dagens body butter: ingen

Dagens roliga i skolan: vet ej

Dagens tråkiga i skolan: hade musik idag

Dagens roliga hemma: vet ej

Dagens tråkiga hemma: vet ej


Dagens outfit och dagens I Phone skal:

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 20:11

Dagens outfit när jag red:

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: fick godis

dagens diss: Camilia och Nisse är sjuka

Dagens sötnos: Jag (Totte)


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 19:11

Hade Totte igen, har häst byte nästa vecka,men jag glömde bort att önska...

Men i alla fall vi hade dressyr idag.

Först började vi med att skritta fram.

Sedan började vi trava och vid C,B,A och E skulle vi minska traven satt de nästan skrittade. Första gången stannade han, sedan gick det jätte bra och han lyssnade jätte bra. När vi skulle galoppera blev han väldigt seg och jag fick knappt fram honom. Sedan skulle vi in på volten. Och då skulle vi ställa de. Det gick jätte bra i skritt och trav, han gick jätte fint och lyssnade jätte bra. Men det gick knappt att galoppera, för Joppe var framför mig och han galopperade för segt. Och det gick inte att byta plats. Men några galoppsprång fick jag och vi skulle även ställa i galoppen. Men precis när jag hade ställt honom, var han i Joppes rumpa igen. Men idag övade vi mycket på volten och på att ställa de. Gick bra i skritt och trav, men det gick lite mindre bra i galoppen.

Hade ingen som filmade idag.

Men här är lite bilder.

 

 

mm...väggen smakar gott!

 

 


Och  här är en bild på Citrus!

 


Btw. Emma fick Magic idag :) Jag ledde henne. Både hon och Magic var duktiga! :)

Här är 2 bilder som Vilma tog.

Visst är han söt i grimman jag gav honom.



Av Freia Vahlsten Svennas - 1 februari 2013 14:35

Först ska jag följa med Emma, när hn rider. Och antagligen leda :)


Sedan ska jag rida, vi har dressyr idag och jag ska fråga om jag får rida barbacka! :)


 

Totte och Pompe "pussas"!

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards