Hästar är bäst!

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 22:36

Nu säger jag godnatt, och önskar er alla en fortsätt bra alla hjärtans dag.

Hur ska jag orka med musik i morrn? Asså seriöst Kari är skit tråkig, han ler typ aldrig och gör han det säger alla "Kari ler!!". Asså usch hatar Musik eller jag hatar Kari. Tråkigare lärare finns inte. Hoppas han inte läser min blogg, i sånna fall så var det inte jag som skrev detta. Fast tror inte att han skulle läsa min blogg.


goodnight!


-Min solsken får stå för bilden!   

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 22:22

*Ska jag först gå till skolan och ha f*cking musik.


* Sedan ska jag hem


*Vara färdig till kl 3 och  åka till stallet.


*Leda Emma


*Rida Legobiten.


* Vet inte


*Sova


Det är väll typ det jag ska göra i morgon.


 

Legolas.



Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 21:59


Dagens outfit i hagen:

 

Dagens outfit när vi longerade: glömde ta kort på det... Men det var en randig filt från hööks, hade maggjord runt om också.

Dagens humör: pigg och glad men ändå bråkig och lite tjurig

Dagens hiss: vet ej

Dagens diss: blev longerad (Ina gillar inte att bli longerad).


Dagens sötnos:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 21:35

Idag åkte vi då till Ina. Vi longerade henne. Först longerade jag. Först fick hon skritta några varv. Sedan bytte jag varv när hon skulle börja trava. Gick förresten jätte bra i skritten. I traven gick det först rätt bra, sedan började hon gå in i mitten och stegrade sig. Men hon siktade inte på mig hon ville säkert bara skrämmas. Sedan sparng hon runt och tog huvudet upp och ner sen vände hon till mitten och sparng med full fart i mot mig och sedan sparng hon förbi. Hon vill alltså bara skrämmas. Sedan gick det väll rätt bra bara att hon sparng in i mitten och stegrade sig och sedan knuffade hon mig hela tiden. Sedan bet hon mig, fast inte så hårt. Sedan longerade Vilma ett tag, först sparng hon runt lite sedan gick hon mot mitten och stegrade jätte högt. Sedan började hon lyssna lite bättre fast sprang in ibland. Och stegrade. Sedan skulle jag longera igen. Då gick det faktiskt rätt bra, hon stegrade bara lite och så bockade hon 2 gånger och så sparng hon in i mitten. Och en gång bet hon mig jätte hårt. Sedan hämtade vi ett hinder och satt upp på kanske 10 cm. Medans höll Vilma i Ina och då bet hon henne. Sedan tog jag henne igen och satte henne i trav. Först snubblade hon över hindret 2 gånger. Sedan hoppade hon. I slutet försökte jag ¨få fram henne i galopp men det gick knappt men till slut började hon galoppera. Efter det red vi lite, hade bara grimma så man fick leda varandra. Först red jag, jag travade och skrittade. Sedan red Roxanna 3 varv i skritt och skrittade av henne. Vilma red inte alls.


Hann inte ta några bilder eller jo bara på outfiten i hagen. Så ni får lite andra bilder som jag inte vissat så mycket.

 

 

 

 

 

 

 

 



Ina

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 17:51

ska till Ina snart, med Roxanna och Vilma :)


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 17:00

Idag skulle vi egentligen sluta 14.45 men vi fick sluta 5 minuter tidigare. Idag hade vi matte diagnos eller jag prov som jag kallar det. Jag fick 1 fel men det var bara ett slarvfel.... Men är ändå rätt så nöjd.

Glad alla    dag på er förresten.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 februari 2013 15:45

Helmut

Fick Helmut på ridlägret på säva år 2012. Och då blev han min favvo häst. När jag tog in honom visste jag inte att han behövde kedje grimmskaft. så han drog iväg, och jag tappade honom. Men han hittade lite gräs som han stannade vid. Sedan skulle vi rida. Han var jätte snäll att sadla och tränsa. Sedan skulle vi rida en gång till några timmar efter. Och då ledde jag in honom i boxen och innan jag hann sätta fast honom, smet han. Dock smet han in i en annan hästs box och rullade sig. Och sen gick det bra. När jag hade ridit klart kände jag att jag verkligen ÄLSKADE honom och att han blev min favvo häst. Andra dagen hoppade vi och han bara flög över hindret. Det låg på ca 70 cm. Andra gången red vi ut och vi galopperade upp för en backe, han bara kastade sig upp. Super kul. Sedan myste jag med honom,han är ju bara för snäll. När vi hade vart där i 4 dagar så gick vi till terräng banan och först fick vi skritta,trava och galoppera i en vattengrav. Helmut tyckte det var super kul. Han älskar att vara i vatten bara att, han blev ju blöt om benen. Så han la sig ner när jag satt på och tänkte rulla sig, bus ponny.se. Sedan fick vi hoppa ett hinder och så. Det var jätte kul men ändå lite läskigt när han la sig ner. När vi hade vart där i 5 dagar och när vi red ut fick vi galoppera jätte länge, Helmut tyckte det var hur kul som helst, jag med för den delen. Han sprang hur snabbt som helst. Glömde även att berätta att en gång så fick vi galoppera runt på en travbana. Och ridläraren sa att vi skulle ta det lugnt, men Helmut hade andra planer. Han kastade sig som skjuten ur en kanon, alltså super snabbt. Det var så himla kul. Och det kändes som att han skulle bocka eftersom Ina brukar göra det. Sen när vi hade vart där i 6 dagar, så var det sista dagen. och vi hade en hopptävling. Första gången var Helmut super pigg och kastade sig i väg. Jag och Helmut kom på delad 6 plats, med väldigt många, fast jag var den bästa på 6 platsen :D

Om jag ska beskriva Helmut så är det, snäll,söt,matglad,gosig,omtänktsam,stark,rymmar kung och mycket mycket mer. Men han är min favvo häst därför att han är så sjukt snäll, och har ett stort hjärta av guld.

Red ju även barbacka en del och hans rygg är väldigt skön att sitta på.  Ridlägret var i 6 dagar och vi red 2 gånger om dan. Först red vi oftats i ridhus/paddock/terräng bana sen red vi ut.

 

Här är lite bilder från tävlingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Här är en bild som togs innan vi gick till terräng banan.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards