Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:57

Hej idag var vi på en teater, och det var en afrikansk kille som berättade om sitt liv när han var liten. Det var jätte roligt och bra.
Efter teatern skulle vi ha ett nationellt prov i svenska men vi ska ha det i morrn för idag skulle vi bara fått 45 min på oss.
TAGGA inte.

Oj

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:52

Glömde skriva inte, i en mening på förra inlägget.
Jag skrev "men jag fattar hur man kan komma på något så idiotiskt som att skära sig, det ska stå "men jag fattar INTE hur man komma på något så idiotiskt som att skära sig".

SORRY!

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:48

Tror det är ganska många som vet vad det är. Men om det är någon som inte vet så kan jag berätta. Det är några av Justin Biebers fans som vill att han ska sluta röka och då skär de sig i handleden jätte mycket. Jag tycker det är korkat. Man kan ju inte förstöra sin handled pga JB. Och jag tror faktiskt inte att Justin Bieber kommer sluta röka för att några fans skär sig. Men jag fattar hur man kan komma på något så idiotiskt som att skära sig.
Det finns inte så mycket mer att skriva.
Här är en bild, ser inte såå äckligt ut.

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:25

De här är ju typ världens snyggaste jeans, sköna är det också. De är också ganska tajta, och jag älskar tajta jeans. Jag gillar även färgen. Love,love,love!!

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:19

Dagens humör: glad
Dagens hiss: blev riden
Dagens diss: så djup snö, och det var jobbigt ( tyckte Ina)
Dagens outfit i hagen och på ridpasset:

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 21:15

1 bilden: Ina
2 bilden: Nike
3,4 och 5 bilden: jag och Ina
6 bilden: Pigge
7 bilden: Ina
8 bilden: Fizzan
9 bilden: Ina och Pigge
10 bilden: Pigge
11 bilden: jag och Pigge
12 bilden: jag och Ina
13 bilden: jag och Ina ( kolla inte på mig bara på Ina, Vilma tog denna bild i smyg)

G

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 19:46

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 februari 2013 19:30

Idag åkte vi då till Ina. Vi red i paddocken, för det var alldeles för mörkt för att rida ut, men i helgen tror jag att vi ska rida ut. 

Men i alla fall, det var väldigt mycket snö i paddocken, men det är bara bra för då får hon jobba lite. Först skrittade vi fram i kanske 10 minuter. Det gick jätte bra bara att hon stannade några gånger.Sedan började vi trava, eller hon stannade bara eller så fortsatte hon skritta, och på henne måste man använda spö. Men hon lyssnar inte på spöt heller, hon hade ju också ländtäcke, så det känns inte så mycket. Och då fick Vilma ta spöt och vifta och springa med henne, då började hon trava. Innan vi började trava, gick hon i en väldigt fin form, men när vi började trava, tog hon upp huvudet och gick inte så fint. Vi travade på långsidorna och skrittade på kortsidorna. När vi skulle trava på en långsida, viftade Vilma med spöt och då bockade hon, dock inte så högt. Sedan fick vi fram henne i trav men hon tänkte springa på Vilma. Sedan fick Vilma rida och hon skrittade och travade. Sen fick jag rida igen, jag travade och så försökte jag få fram henne i trav själv,utan att Vilma gjorde nåt. Tog några år, och man blev skit varm och trött i benen,men sedan travade hon typ ett helt varv. Och då skrittade jag av. Sedan gick vi upp till stallet och borstade osv. När vi tog av sadeln såg vi att hon svettades lite, då vet vi att hon jobbade lite i alla fall. Sedan satte vi på täcke och så fick hon gå ut i hagen. Vilma tog några bilder på Nike,Fizzan,Pigge och Ina :) Så de kommer snart. 


-Här en bild jag tog på Ina, ps.Vilma tog kort med hennes kamera.

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards