Hästar är bäst!

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 22:49

Skrattar nästan ihjäl! Hahhahahaha, dagens skratt helt klart   


hur vågar hon?

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 22:06

Tänkte egentligen skriva om varför Helmut är min favvo häst nu, men jag kommer inte hinna och då kommer inlägget säkert bli väldigt kort..

Så jag gör det i morrn i stället. Och då kommer jag försöka göra på mina andra favvo hästar.


men vi ses i morrn, godnatt!

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 19:57

1. Hur gammal är du om fem år?

Är ju 11 men fyller snart 12, men vi räknar med nu när jag är 11. Så jag är 16 år då.


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Skolan...


3. Hur lång är du?

Vet inte riktigt, kanske 155?


4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Mannen som kunde tala med hästar, tror jag det var.


5. Vem ringde du senast?

kommer inte ihåg


6. Vem ringde dig senast?

Vilma kanske


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

gå in på facebook


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror på vad jag ska säga


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

skilda


10. När såg du senast din mamma?

i söndags


11. Vilken ögonfärg har du?

blå tror jag



12. När vaknade du i dag?

07.45


13. Vilken är din favoritlåt?

Pound the alarm


14. Vilken är din favoritplats?

stallet


15. Vilken plats föredrar du minst?

skolan


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

har ingen aning på jobbet kanske



17. Vad skrämde dig om natten som barn?

alla ljud



18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

vet inte


19. Hur stor är din säng?

jag vet inte, lagom stor till mig i alla fall :) men om jag får gissa så är den kanske 2 meter lång.



20. Har du stationär eller bärbar dator?

stationär


21. Sover du med eller utan kläder på dig?

med,sover ju inte naken. ;) brukar sova med tröja och trosor



22. Hur många kuddar har du i sängen?

1 hos Johan och 2 hos Åsa


23. Hur många landskap har du bott i?

ett


24. Vilka städer har du bott i?

bara enköping


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

barfota i gräs,skor i snö och strumpor inom hus


26. Är du social?

nej..


27. Vilken är din favoritglass?

päron split


28. Vilken är din favoritefterrätt?

glass <3


29. Tycker du om kinamat?

njaa, inte såå mycket



30. Tycker du om kaffe?

har aldrig smakat, men det verkar äckligt


31. Vad dricker du till frukost?

juice och ibland dricker jag inget alls



32. Sover du på någon särskild sida?

nej


33. Kan du spela poker?

nepp


34. Tycker du om att mysa?

med djur ja


35. Är du en beroendemänniska?

ja


36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

nej


37. Vill du ha barn?

asså jag vet inte, både ja och nej


38. Kan du några andra språk än svenska?

engelska



39. Har du någonsin åkt ambulans? va hände?

nej,inte vad jag vet i alla fall.



40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Hav! <3 med stora vågor :)


41. Vad spenderar du helst pengar på?

hästsaker helt klart


42. Äger du dyrbara smycken?

nej


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Har många


44. Kan du rulla med tungan?

nej


45. Vem är den roligaste människan du känner?

vet inte, alla är roliga på sitt sätt


46. Sover du med gosedjur?

Ja hos Åsa, men inte hos Johan där har jag katterna



47. Vad har du för ringsignal?

gitarr-riff



48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

ja



49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

några saker på min mobil.


50. Flirtar du mycket?

nejj


51. Kan du byta olja på bilen?

självklart...inte

 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

varje dag, hehe :P


53. Vilken var den senaste boken du läste?

Capo, berättelsen om en häst.



54. Läser du dagstidningen?

nej


55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej



56. Dansar du i bilen?

nepp



57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Rix FM


58. Hur ska en perfekt kille vara?

snäll, söt och gilla hästar :)


59. När var du i kyrkan senast?

Inna jullovet med skolan


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? och mest hatade?

går inte på högstadiet


61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

en natt,I think



62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Tiger, hon slickade mig :)


63. Vad lyssnar du på just nu?

inget


64. Har du varit med i tidningen?

ja


 

65. Vad är det konstigaste du ätit?

I don't Know



66. Vem såg dig naken senast?

brukar inte visa mig naken :P


67. Vad är det för färg på din tandborste?

lila hos Johan och vit hos Åsa


68. Hur imponerar man på dig?

vara  sig själv


69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?

ingen brukar vara med mina djur då


70. Har du någon piercing?

nej



71. Din största vinst?

den ända gången jag har vunnit, är väl rykttävlingen med Iris, så manrosetter och en prisrosett.


72. Civilstånd?

?


73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?

olika bloggar, facebook


74. Är du fåfäng?

nej det tycker jag nog inte ;)


75.  Ångrar du någonting du gjort?

om jag gör...


76. Hur gammal är din pappa?

tror han är 42.


77. Vilket är ditt drömjobb?

skaffa en egen ridskola


78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?

JA



79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?

Katter,Kaniner,hamstrar och marsvin



80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

jag hatar när folk skryter, vill bara hugga av benet på dem

jag har väldigt svårt att lita på folk



81. Svär du ofta?

Inte så ofta längre, men förut gjorde jag det. Det jag brukar säga mest är "Kan jag få en häst?".



82. Sverige när det är som bäst?

sommaren när det inte regnar


83. Kan du åka slalom?

nej och jag har bara åkt skidor en enda gång med skolan



84. Vad har du ätit i dag?

spagetti och köttfärsås, yogurt, en apelsin och pytte lite chips



85. Vad har du för utbildning?

skola


86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

mina ögon


87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?

vet inte, mina fötter eller händer kanske


88. Vilken är din bästa egenskap?

vet ej


89. Vilken är din sämsta egenskap?

vet ej



90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?

inga



91. Saknar du något?

ja


92. Är det viktigt att fira födelsedagar?

ja det tycker jag



93. Vad gör dig ledsen?

folk som sviker, när djur ´dör och när man får veta att någon häst ska säljas. Eddie är förresten såld.


94. Vad gör dig glad?

att vara med djur och få kommentarer och ha många besökare.



95. Har du varit gift eller förlovad?

nej och kommer nog aldrig gifta mig heller


96. Vad ska du göra i helgen?

antagligen åka till någon häst och sova



97. Vad är det knasigaste du gjort?

vet inte många saker


98. Vad har du för ovanor?

många



99. Vem är din förebild?

Lisa Jonsson alltså misslisibell.se


100.Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?

inget speciellt.

 

hej då :) ses senare.


















Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 19:45

 

Jag och Vilma eller egentligen var det hennes pappa, hittade ju en hund på vägen men istappar i pälsen och rinnande ögon, när vi var på väg ut till Ina. Han fick då följa med till Ina och vi gick en promenad med de båda. Vi kallade honom Bullen fast egentligen heter han Frisko. Vi tog ju med honom hem, köpte mat och gick en långpromenad. Vi klättrade i snöhögar, sprang med honom och hade super kul.

Sen kom han ju hem till ägaren samma dag som i hittade honom. Hade faktiskt hoppats på att ägare inte skulle hitta honom eller åtminstonde inte på några dar.

Saknar honom! Super mycket.

Men vi skulle få hälsa på honom någon gång. Kommer bli kul att träffa världens snällaste hund, Bullen. Han passar bättre till Bullen än till Frisko.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 18:31

Hon skrev bara Magic,Helmut och Totte. Har ju 8 styckna.


Magic


När Magic kom tyckte jag han var riktigt söt och snäll. En dag önskade jag honom och då fick jag rida honom. Han var helt underbar. Han lyssnade på skänklarna och tygeltagen direkt. Då blev jag helt  förälskad i honom. Ibland när man ställer honom, så brukar han ibland böja hela halsen. Men det gör inte så mycket, det är bara ibland han gör så. Han hade en super skön galopp, och hans trav var inte skumpig. När vi skulle hoppa, var han helt underbar, han bara flög över hindrerna och hade en fin tecknik, men på sista hindret vägrade han, men det var självklart mitt fel. Sedan myste jag med honom.Sista gången jag red honom var det gymkana och sista ridlektionen innan sommarlov. Det gick jätte bra, han travade försiktigt men ändå snabbt. Han mötte Joppe och Joppsen vann med typ 1 sekund. Men Magic var duktig. När vi skulle kasta hästsko i hink blev han lite rädd och skyggade. Och nu gosar jag med honom varje dag som jag är i stallet. Men det jobbiga är att det känns som att jag aldrig kommer få rida honom igen, vet inte varför. Typ för att han är min favvo häst. Det är typ 2 styckna i våran ridgrupp som får rida honom hela tiden, orättvist.se. Önskar han var min häst. Han heter förresten Magic Blue Uranos. Men Magic är finare. Han är super snäll och är min dröm på 4 ben.




Totte

Totte blev min favvo häst när jag hyrde honom i vintras i 10 dagar. Fast jag har alltid tyckt om Totte. När jag började rida, och första gången jag red sa jag "Jag vill rida Totte,han är bäst". Och jag blev super sur när jag fick Iris och inte Totte. Innan jag hyrde Totte hade jag inte ridit honom på länge för han hade vart halt. Och när jag satt på hans rygg igen, kände man sig super glad. Red ju barbacka då och shit vilken skön rygg han har. Och han har ingen skumpig trav. Först när jag red honom och gjorde skänkelvikningar, gick han bara med frambenen, och han lurade mig. Jag bara, "åh vad duktig du är Totte, bra" och så klappade jag honom på halsen. Men sen kom jag på honom och till sist gick han med bakbenen också. Han var även väldigt seg på volten, ville knappt galoppera, så det övade jag på mycket. När jag hade ridit klart var jag super glad att just han var min hyrhäst över lovet. Sedan gosade jag massor, borstade och så. Han fick även lite godis, även fast hästarna har godis förbud. Men jag lyssnar inte på det förbudet. Sedan åkte jag ju ut dit varje dag red och gosade med honom och älskade hono mer och mer för varje dag som gick. Sen en dag när jag skulle ha hopplektion så sa ridläraren att hon trodde att Totte var halt. Så jag fick gå in med honom i stallet. Hoppades att han inte var halt. Fick verkligen inte hända att han var halt. Men nästa dag km jag också och Kajsa (ridläraren vi hade på hopplektionen) sa att vi skulle ta in honom i ridhuset och se om hanm var halt. Han fick trava. Och som tur var var han inte halt. Så jag fick rida honom och jag var glad att han var frisk och jag red förresten barbacka. Totten var väldigt pigg eftersom att han fick vila en dag. Nu spolar vi fram några dagar. Sedan red vi ut, vi red på en äng. Totte var super pigg och lite fånig. Han skyggade var lite plast som låg helt stilla. Och så skenade han samtidigt som han bockade. Sedan skulle vi galoppera av de och först galopperade Loulou. Och jag höll in Totte för han var så pigg. Sedan började Totte galoppera av sig sjäv. Och sedan bockade han jätte högt och jag hamnade på halsen och då bockade han en gång till och jag flög av. Jag red ju barbacka då kanske skulle suttit kvar om jag skulle ridit med sadel. Totte galopperade iväg en bit men sedan vände han och sprang mot Loulou. Då hoppade Vilma av och tog tag i hans tygel. Då ledde vi de till ridhuset och de var jätte upphetsade och Ville  springa i från. I ridhuset skrittade,travade och galopperade jag. Eftersom att man måste sitta upp när man ramlat av. Men älskade honom precis lika mycket. Sedan var de där 10 dagarna över. Men på ridlektionen fick jag honom. Det gick jätte bra till och med på volterna kunde ställa honom och så. Han får ju inte hoppa så högt, det är synd. För han är bra på det och verkar tycka det är kul. Nu är han ju verkligen min bästa vän. Han är gosig och har ett stort hjärta av guld.

 

första dagen jag hyrde honom.

 

 

Här skulle jag egentligen vara med på en hopplektion. Men Kasja trodde ju att han var halt.


 

Här var på hopplektionen jag hade på en vanlig ridlektion på fredagar.



 

 

 

 

 

 


Jag skriver nog om de andra 6 senare eller i morrn. För ni kanske inte orkar läsa ifall jag skriver om alla i samma inlägg.


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 18:09

Finns kanske inte så mycket at skriva. Men jag försöker ta så mycket som möjligt på varje blogg.


http://vilmalovehorses.bloggplatsen.se/

Vilma har bytt blogg, som jag glömt säga. Men jag läser den för att hon är min kompis pch man vill veta vad hon gör och så. Och hon skriver bra tycker jag.


http://unbeaten.se/

De har super bra uppdatering och intressanta inlägg. Den handlar ju även om hästar, vilket är jätte bra. Fin header också, så det är kul att komma in på den.


http://ponnyflash.blogg.se/

Hon har en super fin ponny. Rider fint och så. Skriver bra och en super härlig header.


http://juliasundinwennerstrand.blogg.se/

Vill veta mer om henne, hennes blogg är även super bra, roliga och intressanta inlägg. Hon rider ju även på åkerby.


http://nellieberntsson.se/

Läser den väldigt mycket för att alla andra gör det. Och hon skriver ju också väldigt bra. Och Elvis är så himla fin. Super bra uppdatering. Hon är väldigt bra på att skriva långa inlägg vilket är väldigt roligt. Och det hon skriver är väldigt intressant.


http://misslisibell.se/

Hon är ju så sjukt söt. Hon skriver väldigt bra, även om det handlar ganska mycket om smink. Men när hon skriver om det blir det roligt. Hon har ju även en sköthäst som hon bloggar om lite ibland.


http://stallmuppisarna.blogg.se/

De skriver bra och väldigt många fina bilder.


http://tuvahelfridssons.blogg.se/

Skriver bra. Och så är hon hyrryttare på Farino och går också på åkerby, tycker det är kul att läsa bloggar när de går på samma ridskola som jag. Då har jag ju träffat hästen och det är kul.


http://bbaraan.wordpress.com/

Hon är jätte söt och är hyrryttare på Legolas. Skriver bra och instressanta inlägg.


http://karropetterssons.blogg.se/

För att hon rider så sjukt fint. Och hennes header är jätte mysig. Det är ju också kul att vi båda ÄLSKAR Totte. Handlar om hästar den också. Skriver också bra.


http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Både de och hästarna är super söta och de verkar jätte snälla. De skriver intressanta inlägg och skriver mycket om hur det gick och vad de gjorde när de har ridit. Och det tycker jag är kul att läsa. Väldigt mycket videobloggar, fast ändå inte för många.


http://starsjumpiiing.blogg.se/

Super söta hästar. Och de skriver jätte bra.


Alla bloggar handlar om hästar, misslisibell.se handlar inte såå mycket om hästar men lite. Och alla bloggar handlar ju om deras liv också. Blir inte så mycket att skriva är ganska dålig på att färklara saker, men kolla in bloggarna själva, så får ni se om ni tycker om de.


 

ses senare.


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 februari 2013 18:02

Idag hade vi sovmorgon, det är så skönt älskar onsdagar! Först hade vi mentorstid, och då läste jag bänkbok, för har inte något jag måste öva på. Sedan hade vi matte och so. Efter lunchen hade vi idrott och vi fick välja själva vad vi skulle göra. Först spelade jag och Roxanna pingis. Sedan lekte vi häst och hoppade hinder och red dressyr. Jag red Teddy. Och jag slog mitt längdrekord, hindret var ungefär  en meter brett och  var ungefär 60 cm högt. Sedan var jag ju med Vilma och Roxanna. Ska försöka åka ut til Helmut idag också.


Btw: Igår fick jag hela 40 unika och över 300 sidvisningar. Tack så sjukt mycket! Ni är bara bäst och hoppas ni fortsätter läsa min blogg.


 

lilla söta Totte! <3



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards