Hästar är bäst!

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 februari 2013 23:50

Nu börjar jag dra mig till sängs, super trött och min kudde skriker efter mig.

Jag ska försöka göra många inlägg i morgon.


Goodnight, och sluta skrika kuddj*vel!


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 februari 2013 23:12

 

Flynn! <3 Han blev halt och behövde avlivas... D-ponny



 

Happy Boy! <3 Han flyttade när han var 25 år. d-ponny



Trixie! <3 Hittar ingen bild på henne, men hon var en stor häst, ungefär i Loulous storlek och så hade hon ungefär samma färg som Loulou. Vet faktiskt inte om hon dog eller om hon flyttade.



Fiffi! <3 Hittar ingen bild på henne. Men hon va en brun c-ponny. Hon flyttade, kommer inte ihåg  varför.



 

Mira! <3 C-ponny. Hon flyttade efter ett tag, kommer inte ihåg varför.


 

Snövit! <3 Hon bröt benet (tror jag) och behövde avlivas. Hon var en d-ponny tror jag. Hon blev 17-18 år.


 

Junior! <3 Han var en fjording. Han dog av kolik tror jag. Jag tror att han blev 27 år.




 

Gazella! <3 C-ponny. Flyttade för att hon inte trivdes på ridskolan.



Av Freia Vahlsten Svennas - 15 februari 2013 19:19

Dagens outfit när jag red:

 


Dagens humör: glad

Dagens hiss: hade bommar

Dagens diss: snubblade över bommarna en gång


Dagens sötnos:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 februari 2013 19:03

Fick Lapras idag, vi hade bommar. Det gick sådär för mig.

Först började vi med att skritta fram de. Och sedan börja trava. (Hade glömt spö, men det gick bra ändå). Sedan började vi galoppera och det gick först bra med att få fram honom men sedan saktade han av typ hela tiden. Sedan började vi trava över bommar. Först travade vi bara helt vanlig över de. Sedan skulle vi stå upp i lättsits hela tiden,över bommarna och i mellen de. Och i mitten skulle vi sakta av till skritt. Det gick ganska bra  fast första gången jag skulle sakta av små travade han i stället. Men sedan gick det bra.

Sen började vi med en annan övning, först bytte vi varv. Sedan travade vi över bommarna och i mitten sa hon ibland till att man skulle göra en volt för att se om hästarna lyssnade. Det gick super bra. Lapras lyssnade jätte bra då. Sedan gjorde vi en annan övning. Vi travade över de 3 första bommarna sedan fattade vi galopp och Myran la 2 bommar på varandra. Han lyssnade väldigt bra först och galopperade men precis innan bommarna saktade han av till trav. Och en gång snubblade han över bommarna. Men sen kom han i galopp över.

Det bästa med Lapras i ridningen är att han är väldigt lätt att ställa. Och det bästa i hanteringen är att han är så himla snäll. Efter gav jag lite godis, skiter som sagt i godis förbudet, woopsi.. Då slickade han av hela krubban när han hade ätit upp godis bitarna.

här är lite bilder.

 

 


Emma fick förresten Fideli. Gick jätte bra för henne, fast  innan frågade hon Vilma om hon ville leda, kände mig lite dissad då men Vilma sa att hon inte orkade,så jag fick leda :)

Kommer komma bilder på Fidde. För Vilma tog kort med kameran.

Här är en bild från åkerbys hemsida.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 15 februari 2013 14:21

Nu har vi äntligen lov.


Gick bra på provet, tror jag i alla fall.


Men på musiken fick vi sluta 5 min tidigare! Först blev jag glad, men vi spelade klaviatur. Och den här gången gick det bra och i slutet kunde jag spela allt det vi skulle kunna och då slutade vi, så hann inte visa :( När man vill sluta tidigt, slutar man ibland senare. När man inte vill sluta tidigare då slutar vi tidigt....


Men snart ska jag snart till stallet, först leda Emma sedan rida.


Emma och Magic

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards