Hästar är bäst!

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 februari 2013 23:56

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad och ledsen
Dagens hiss: träffade världens snällaste hund och åkte till Ina
Dagens diss: Bullen åkte hem
Dagens body butter: ingen
Dagens roliga i skolan: var inte i skolan
Dagens tråkiga i skolan: var inte i skolan
Dagens roliga hemma: var med Bullen
Dagens tråkiga hemma: Bullen åkte hem


Dagens outfit och dagens I Phone skal:

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 februari 2013 22:18

Dagens outfit i hagen:

 

Dagens outfit på promenaden:

 

Dagens humör: GLAD

Dagens hiss: Träffade Bullen och Nike kom tillbaka.

Dagens diss: det var så halt

Dagens sötnos: Jag (Ina)

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 februari 2013 21:09

När vi skulle svänga in till rönna, vid en ganska stor väg, där bilarna kör väldigt fort, sa Vilmas pappa att det stod en hund på vägen. Jag och Vilma trodde att det bara var en hare. Men sedan såg vi att det var en hund. Så vi stannade och jag och Vilma gick mot den. Först blev den lite rädd och sprang iväg en bit och då satte vi oss på huk, då ställde den sig och viftade jätte mycket på svansen och sedan sprang den mot oss. Den hade is i pälsen och skakade jätte mycket. Vi kunde ju inte bara lämna den där, så vi (eller jag) bärde den till bilen. Det var en king charles spaniel. Först åkte vi till Charlotte och de, och frågade om de visste vem hans ägare var. De kände igen honom,men de kom inte på vem ägaren var. Vilmas pappa ringde också till polisen men ingen hade efterlyst sin hund.Vi tänkte även sätta ut i tidningen.  Vi kallade hunden för Bullen. Vi gav honom vatten men han verkade inte törstig. Sedan gick vi en promenad med honom. Det var jätte halt och Bullen var jätte duktig. Sedan tog vi in Ina, och vi gick en promenad och Bullen fick följa med. Först var han lite rädd för Ina, men Ina är van vid hundar och jätte snäll mot de. Och i slutet var han inte rädd för henne. Men nu till hur det gick. Det gick super bra och vi skrittade och travade. Vi gick en runda runt energispåret där är det inte halt, det är bara snö där. Men påvägen dit halkade Ina lite grann, men inte Bullen. Vi skrittade en bit och sedan började vi trava. Vi travade bara en bit för Bullen blev lite trött och vägen blev sämre, men det gick bra. Sedan skrittade vi en bit, sedan travade, och sen skrittade vi av. Allt gick super bra. Nike kom även hem idag, hon har vart borta ett tag nu. När vi skulle släppa Ina i hagen smet Bullen ur sitt koppel och gick in hagen. Men vi fick tag på honom. Vi hade ett grimskaft som koppel och halsband. Sedan halkade Ina och höll på att  ramla omkull.

Sedan åkte vi hem, och först åkte vi till ICA och köpte hund mat för Bullen verkade hungrig.

När han hade ätit upp gick jag och Vilma på en lång promenad med honom. Först gick vi hem till mig (till Åsa) och hämtade ett riktigt koppel, för jag har ett. Och ett riktig halsband. Sedan gick vi hem till Vilma, och Doris (Vilmas kanin) var ute på gräsmattan och han såg henne men han brydde sig inte, världens snällaste hund,lätt! Sedan gick vi hem till mig igen. Då mötte vi två hundar och han brydde sig inte. När vi kom hem gosade vi väldigt mycket med honom och han fick hälsa på katterna, han var hur snäll som helst. Sedan ringde ägarna till Vilma. Och de trodde att Bullen var deras och då kom de och tittade på honom, det var deras.. Han hette Frisko och var 8 år. Hans mamma var även borta och hon var 11, och de har inte hittat henne än. Men vi fick hittelön, 50 kr var. Jag kommer verkligen sakna Bullen eller ja Frisko. Han är den snällaste hunden jag träffat. Älskar honom. Både jag och Vilma hoppades på att hans ägare inte skulle hitta honom så vi kunde behålla honom.Inte för att vara taskiga men vi gillar verkligen honom. Jag har alltid drömt om att få en liten hund, och nu fick jag ha det en stund, eller jag delade med Vilma. Men om jag skulle få en hund någon gång vill jag en king charles spaniel. De är hur snälla,charmiga och söta som helst.

Här är lite bilder på Bullen(Frisko) och Ina.

 

Han är ju bara för söt!!   

 

 

när vi hade hittat honom och tagit in honom i bilen.



 

 

 

snön börjar smälta!!!   



fler bilder kommer senare.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards