Hästar är bäst!

Alla inlägg den 24 februari 2013

:(

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 23:05

Om 8 timmar och 55 minuter sitter jag i skolan... Vill inte!

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 21:43

måndag: vet inte

Tisdag: stallet

Onsdag:vet ej

Torsdag: Ina tror jag

Fredag: rida,då ska vi hoppa

Lördag: rid ut om vi inte åker  på söndag, om vi åker på söndag ska jag försöka åka till Teddy på lördag.

Söndag: rida ut om vi inte åker på lördag, om vi åker på lördag ska jag försöka åka till Teddy på söndag.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 20:02

I morgon är det skola igen    Orkar inte. Och plus så ska vi ha engelska prov någon gång den här veckan tror jag.  Även fast jag ibland varit lite uttråkad den här veckan, så har jag ändå åkt till hästar varje dag förutom i lördags. Men jaja det är bara ungefär en månad kvar tills nästa lov....

 



Btw. Ska fixa videon när jag rider barbacka på Kevin nu.



Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 17:33

dagens outfit när jag red:

 


Dagens outfit i hagen:

 


Dagens humör: Pigg och glad

Dagens hiss: red ut

Dagens diss: sadeln åkte fram


Dagens sötnos:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 15:26

Idag åkte jag ut till Ina och red ut. Jag red ut med Åsa och Dreamy.  Vi red först på vägen en bit sedan svängde vi in på en "stig". Men nu tänker jag berätta om hur det gick.  Först skrittade vi fram dem. Sedan travade jag lite och då gick det bra, sedan skulle jag ta ett kort på Åsa och Dreamy och då tappade jag min vante och fick lov att sitta av. Närjag satt upp stannade hon och ville inte gå. Men när jag fick fram henne travade vi båda. Ina travade jätte snabbt och saktade inte av en ända gång. Och vi travade rätt länge. Duktigt och hon hade öronen spetsade hela tiden när vi travade. Sedan började hon galoppera för Dreamy var jätte långt framför. Det kändes som att hon skulle bocka och man var berädd på att hon skulle göra det men det gjorde hon inte. Och hon var jätte duktig. Sedan skrittade vi lite och sedan travade vi igen och då började Ina galoppera och efter ett tag bockade hon och sadeln åkte fram så jag tänkte såhär "Hur länge kan hon vara i luften (med bakbenen)". För det kändes som att hon fortfarande bockade när sadeln åkte fram. Så jag fick lov att sitta av och rätta till sadeln. Sedan skrittade vi väldigt länge och sedan travade jag en liten bit och sen skrittade jag resten av biten hem. Sedan när vi kom hem hade Ina hö i boxen antagligen lunch hö. Medans hon åt mockade jag Mennys och Chanels box som tack för att jag får låna Ina. När hon hade ätit klart tog jag ut henne i hagen och gav nytt vatten åt ponnyerna och tog kort på dem. Sedan började Nike och Ina bråka om höet. Ina blev biten i rumpan av Nike och Nike fick en spark av Ina då. 

Men här är lite bilder.

 

Rådjur <3





 

Ina <3




 

Dreamy <3


 

Dreamy <3





 

Ina <3




 

Fizzan <3




 

Nike <3




 

Pigge <3




Av Freia Vahlsten Svennas - 24 februari 2013 15:18

din favorit mat.

 

 


Bacon och nudlar.




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards