Hästar är bäst!

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 februari 2013 21:22

Bästa!


Det bästa är att det finns så många fina hästar och bra ridlärare. Och det är bra att det finns väldigt många hästar eftersom att det är bra att kunna rida olika hästar.


Sämsta!

Det sämsta är nog att någon annan kan rida ens favorit häst. Och att det finns så många hästar för då är det större chans att någon häst man känner dör och så är det tråkigt om hästen säljs.


 

saknar dig världens bästa Iris!

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 februari 2013 20:55

sporrar/ridspö

one direction/Justin Bieber

skritt/trav

lila/röd

schabrak utan något tryck ex en häst/schabrak med något tryck ex en häst

orm/råtta

mocka/städa marsvins bur

kolla på film/lyssna på musik

en falabella/ingen häst alls-vill jätte gärna ha en falabella, de är så söta!

blogga/läsa bloggar

hästblogg/modeblogg

mandarin/apelsin

äpple/morot

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 25 februari 2013 20:37

Dagens outfit:

T-shirt: Esprit

kofta: gina tricot

Jeans: Lindex

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: var med Roxanna

Dagens diss: skolan

Dagens body butter: ingen

Dagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 februari 2013 20:13

Saker du önskar hände.


  •  Jag får en häst    

  • Skolan blir invaderad av zombies   

  •  Helmut blir frisk, han måste bli frisk!   

  • Jag blir 135 cm lång, då kan jag rida shettisar!

 

du måste bli frisk!



Av Freia Vahlsten Svennas - 25 februari 2013 18:28

Förlåt för att jag inte har bloggat idag men först var jag somsagt i skolan och sedan var jag med Roxanna, och jag kan ju inte bara sätta mig och blogga när jagt är med henne.


Först gick jag då till skolan och de 4 första lektionerna var det tjej och kill klass, skönt.Men på engelskan fick jag jätte ont i huvudet och var jätte trött.  Men det var rätt chill fast man blev väldigt trött.  Idag slutade vi 13.50 det var skönt att sluta så tidigt idag.

Efter skolan var jag med Roxanna. Först letade vi efter stora istappar, sedan gick vi in och tog en varsin apelsin. Sedan gjorde vi lite andra saker, som att lyssna på What Makes You Beautiful. Den är så bra. Sedan gick vi ut igen och letade efter lite istappar, sedan gick vi till "spökhuset" som jag kallar det för. Det är väldigt nära mitt hus, det ligger på samma tomt.  Då öppnade vi och kollade runt i det, det var massa saker överallt. Men sedan började vi fantisera om att vi fick en varsin häst och att vi hade den där. Det fanns 4 olika rum som man kunde göra till boxar och sedan kunde man ta bort halva vägen inne i rummen satt hästarna kunde hälsa på varandra. Sedan hade vi cementgolv. Bredvid "spökhuset" tänkte vi att man kunde bygga ett till "hus" som är ungefär lika stort som det andra. Halva ska vara foderkammare och så ska det finnas strö där och andra halvan ska vara sadelkammare,tvättstuga, där det rena schabraken ligger och där hästarnas täcken ligger. Bredvid "stallet" skulle vi ha en hage, och lite längre upp skulle vi ha en ridbana. Bredvid stallet fanns typ en bäck, har aldrig sett den förr.  Om den inte är så djup kunde man låta hästarna plaska lite där. Skulle vara riktigt kul att ha hästen där, men tror verkligen inte att vi kommer få det. Sedan gick vi in och Roxanna spelade ett spel på datorn och jag kollade på stallkompisar.

Men det var verkligen super kul idag.

 

jag och Happy <3

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards