Hästar är bäst!

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 februari 2013 23:00

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad
Dagens hiss: var i stallet och red Legolas
Dagens diss: vet ej
Dagens roliga i skolan: vet inte
Dagens tråkiga i skolan: hade prov och musik
Dagens roliga hemma: åkte till stallet
Dagens tråkiga hemma: ingen aning
Dagens outfit och IPhone skal:

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 februari 2013 22:52

Hade 2 prov idag. Först ett kartprov. Sedan svenska nationella provet. Vi hade ett engelska test/prov också. Och så hade vi musik= musik ämnet i skolan kan bara gå och dö. Legolas var ju som sagt så duktig.

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 februari 2013 22:47

Dagens humör: glad
Dagens hiss: fick godis
Dagens diss: vet ej
Dagens outfit och dagens sötnos : hade mitt bruna ländtäcke till och från ridhuset

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 februari 2013 21:33

Ridlektion

Vi hade dressyr och jag fick Legolas och Vilma fick Loulou. Jag hade mitt beiga schabrak på Legolas och han passar super bra i det. När jag började skritta blev jag väldigt förvånad, är ganska van med Ina och Totte, Ina krånglar ju och Totte är inte så känslig så ibland måste man skänkla några gånger innan han går fram, men Legolas gick första gången jag skänklade. Han har ju inte stått på ridskolan lika länge som Totte. Och dessutom är han yngre. Men nu till ridpasset. Det gick super bra, han lyssnade direkt när vi skulle börja trava, och sedan saktade vi av till skritt och gjorde lite skänkelvikningar. Först gick han bara skänkelvikning med frambenen men sen gick han med bakbenen också. Och han är väldigt lätt att ställa  i nacken. Sedan gjorde vi det i trav också. Gick bra det också. Sedan började vi galoppera, när jag fattade galopp, kändes det som att han skulle stanna men han kom fram i galopp nästan på en gång. När vi hade galopperat ett tag fick vi trava utan stigbyglar. Det gick sådär, han är rätt skumpig, men inte så farligt. Höll inte på att ramla av och jag kunde sitta ner. Sen gick vi in på volterna, gick super bra att ställa honom, men han  gick in mot mitten typ hela tiden.. Sedan böt vi volt och då galopperade vi, gick jätte jätte bra att ställa honom i galoppen. (Har lite svårt för att ställa de i galoppen). I slutet var han lite svår att fatta galopp med, han ville bara trava då. Sedan travade och skrittade vi av de. 

När vi kom in i stallet, borstade jag honom och så. Sedan åkte jag hem och sen till stallet igen :)

 

Kadrilj (Happy Hour)

Hade Legolas då också. Först fick vi skritta fram de själva.  Sedan skulle vi börja med kadriljen. Jag red bredvid Star och Åsa red henne. Gick väl rätt bra bara att Star var väldigt sur på Legolas, och då blev Legolas sur på Star. Fast de bet eller sparkade inte varandra i alla fall. Först började vi trava, och red rätt upp vid A och sedan delade vi på oss vid C. Och så gjorde vi ett tag ända till det blev perfekt . Sen kommer jag inte ihåg var det var men vi red snett igenom och red varannan. Legolas var duktig på det. Vi gjorde volter och så. När vi skulle galoppera var Legolas bakom Almis, stallets största häst tror jag. Och Almis och Legolas var snabbast, Legolas var typ i rumpan på Almis hela tiden och de andra kom efter. Legolas har en väldigt snabb galopp, men den är skön att sitta i. Finns inte så mycket att skriva,men Legolas var super duktig både gångerna. En till favvo häst kanske?

 

Fim kommer från ridlektionen, fast när hon filmade galopperade jag inte.

 

 

 

Juste, en gång när vi skulle öka traven, kastade sig Star och Legolas i full galopp! :)




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards