Hästar är bäst!

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 23:18

Ludd tröja: kappahl
Vitt linne: H&M
Byxor: intersport
Frisyr: utsläppt

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 23:09

Idag lånade vi 2 hundar, Theo och Aron. 2 labradorer. Jätte snälla och söta. Först när de kom gick jag en promenad med de båda. Det gick sådär. Ganska svårt att gå med 2 hundar själv. Sedan när jag kom hem skulle Åsa ner till fanna handlarn och då följde jag med med hundarna. Sedan gosade jag med de, dem är riktigt gosiga! Och Aron är en riktig knähund. Efter någon timme kom Vilma och då gick vi en långpromenad. Jag hoppade lite med Aron, han var jätte duktig och tyvärr får inte Theo hoppa för han blev påkörd av en bil förut och det är hans ena bakben som blev skadat så ja då får han inte hoppa. Och sedan gick jag ut 2 gånger innan dem skulle hem. De åkte hem 20.00
De 2 första bilderna är på Aron och den sista bilden är på Theo.

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 21:35

Dagens outfit i hagen: naken
Dagens humör: glad
Dagens hiss: red ut
Dagens diss: vet ej
Dagens outfit när jag red+ dagens sötnos:

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 21:29

Bild 1:Jag och Ina
Bild 2: Vilma och Pigge
Bild 3: Pigge
Bild 4: Ina
Bild 5: Pigge
Bild 6: Pigge och Vilma
Bild 7: jag och Ina

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 17:01

I förra inlägget ska det stå Aron och sen ett hjärta inte Aron och sen ett frågetecken. Men min mobil ändrade.

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 15:48

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 februari 2013 15:40

Idag åkte vi då till Ina och de. Jag red Ina, Vilma red Pigge och Åsa red Dreamy. Vi red i ungefär en timme. Vi red en runda som inte har något namn. Först skrittade vi en lång sträcka för det var inte så bra mark. Ina var duktig och pigg. Vilma sa att Pigge kändes jätte pigg, han såg pigg ut. Sedan när vi kom ut på vägen började jag och Vilma trava. Ina travade snällt fast ganska snabbt. Pigge bockade och började galoppera. Sedan skrittade vi ett tag för vi var nära Dreamy och hon kan sparkas. Och hon kunde inte trava för hon hade fått snöstyltor. Men när vi kom en bit ifrån henne travade vi igen. Ina var duktig då också hon såg jätte glad ut. Sedan skrittade vi igen och sen travade vi. Då tänkte jag fatta galopp men då saktade Ina av till skritt. Och när jag satte henne i trav travade hon väldigt sakta. Sedan skrittade vi hela vägen hem. När vi var vid en "övre rönna" skylt kom det en travhäst och Pigge blev super rädd och bockade och stegrade. Dreamy och Ina var kolugna. Fast jag tror att Pigge bara fånade sig, jag tror att han har vinter vila och inte gått på länge. Sen kom det en schäfer Dreamy blev lite rädd och tänkte trava iväg. Ina gick lugnt förbi och Pigge var lite rädd men han gjorde inget. Sedan skrittade vi hem. Sedan borstade vi och fixade allt som man måste göra.
Det kommer bilder sen, glömde min mobil men Vilma tog med sin.
Ni får en bild jag tog förut på Ina.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards