Hästar är bäst!

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 23:58

vet att uppdateringen inte varit så bra idag, men ska försöka blogga mer i morgon! :)


Godnatt, eller jag ska inte gå och lägga mig nu men jag säger ändå Godnatt!


-Qulan får stå för bilden!

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 21:19

 

länk till annons: http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=523595


 

länk till annons: http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=536933


 

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=509047



Det här är mina absoluta favoriter, har många fler men dehär gillar jag mest.


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 21:00

...Jag gillar bloggar som skriver mycket om hur det gick och vad man gjorde på ridpassen, det är därför syrrornaenstrom är min favvo blogg.


...I morrn ska jag och Vilma kanske ut till Ina. Först ska vi fråga Åsa om kan följa med och Rida Dreamy. Sedan ska vi fråga om Vilma får rida Pigge och om jag kan rida Ina. Vi ska rida ut då.


... Skrev ett sådant inlägg innan, när jag nästan var klar blev datorn cp och allt stängdes av. Och kom på massa saker då, nu har jag fått hjärnsläpp.


...Jag hatar att duscha.


...I natt ska jag kanske sätta upp lappar på någon vägg där det står "kan jag få en häst?".


...När jag är på tävlingar, brukar jag tänka massa saker om de som rider, typ "hon har för långa tyglar", "allstå det blir inte bättre för att du piskar hästen,j*vla idiot." Alltså när hästen vägrar brukar de flesta piska hästen.


...Har ganska svårt för att somna, för ibland är det för varmt och när man tar av täcket, blir det för kallt,skit irriterande.


...Skulle inte kunna leva utan djur.


...Håller med om detta "Utan häst är livet pest".


 

Ina! <3



 

Dreamy! <3



 

Pigge! <3



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 20:00

Har inget att skriva om och har inte bloggat om mina djur så mycket så här är ett inlägg med dem.



Norpan!   

Norpan föddes den 2010-07-17. Han föddes hemma hos oss och han är super snäll. Har aldrig bitit mig. Han är väldigt pigg för hans ålder men springer inte i sitt hjul längre. Hans älskar att sova med mycket hamster ludd.  Norpan är en guldhamster. 

Norpan som unge.

 

 

 

 

Bobbo!   

Bobbo är en dvärghamster, han är lite mer än 2 år. Han fyllde år i september. Han är fortfarande ganska springig. Han är väldigt matglad. När vi köpte honom var han väldigt "bitig" av sig. Han bet en väldigt ofta med andra ord. Men nu bits han inte längre. Han är ljus grå på ryggen och vit på magen.

 

  

 

 


Pelle!   

Pelle är ett svart och brunt marsvin. Vet inte vilken ras. Vi köpte honom från en uppfödare så vi har hans stamtavla någonstans. När han var liten kunde han hoppa. Fast inte nu längre. När han var liten var han även ganska feg. Nu har han blivit modigare. Han är förresten ungefär 2 år nu. Han är jätte snäll.

 

 

 

 


Cookie!   

Cookie är ett virvel marsvin. Han är brun,vit och svart. Han är snart ett år, han fyller år i mars. Och vi fick honom i maj förra året.Han är väldigt feg fast när man håller i honom och gosar är han lugn och snäll. När han slickas brukar han små gnaga lite.

Här är mitt marsvin Cookie! 3Här är en bild från när jag fick honom.

 

 

 

 


Vitnos!   

Vitnos är ett svart och vitt marsvin vet inte vilken ras. Han fyllde 6 år i januari. Han är världens snällaste. Han är inte ett dugg feg och har aldrig varit det heller. Han brukar slickas när man klappar honom. Han är väldigt matglad fast han är inte fet absolut inte. När han vill ha mat biter han på gallret.

En bild när han var 4 år.

 

 

 

 


Mini Hoppe!   

Mini Hoppe är en dvärgvädur, lite äldre än ett halvår. Han föddes hemma hos Vilma, hans mamma heter Doris och hans pappa heter Lill Hoppe. Han är super snäll. Förut var han väldigt orädd av sig. Men när Ulf och Valter började bita honom blev han lite rädd, och han gillar inte när man tar på rumpan eftersom Ulf och Valter bet honom där. Nu bor han ju inne eftersom de bet honom.

 

 

 

 

 


Valter!   

Valter är en dvärgvädur, han föddes i samma kull som Mini Hoppe, så de är tvillingar. Valter är brun med ett svart V på rumpan och en svart prick i nacken. Han är jätte snäll men lite feg av sig. Valter har alltid varit lite feg och springig av sig.

 

 

 

 

 



Ulf!   

Ulf är en dvärgvädur. Vit och lite grå. Han föddes Inte i samma kull som Valter och Mini Hoppe. Han föddes i kullen efter så han är Valter och Mini Hoppes lillebror. Egentligen skule inte Ulf finnas, men Lill Hoppe smet in till Doris och då blev Ulf och hans 2 systrar till. När Ulf var liten var han väldigt försiktig av sig, men nu är han tuff. Ulf är ungefär ett halvår. Han är jätte snäll mot männsikor men lite kaxig mot kaniner.

 

 

 

 

 

Ulf när han var liten.



Tiger!   

Tiger är en gul katt med ränder i pälsen, det är därför hon heter Tiger. Tiger är mycket försiktigare än Leopard. Hon är jätte snäll och väldigt kelig. Hon är vit på magen.

Hon är ganska lekfull.

 

 

 

 

 


Leopard!   

Leopard och Tiger är tvillingar. Leopard är väldigt jobbig när man sitter vid datorn kommer hon och ställer sig på tangentbordet. Hon är jätte lekfull och inte försiktig. Hon rivs väldigt mycket. Men oftast är hon snäll och väldigt kelig.  Hon är gul med prickar det är därför hon heter Leopard.

 

 

 

 

 

  

Tog ungefär 2 timmar att skriva detta inlägg.



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 17:56

Förlåt för den dåliga uppdateringen, men jag har typ inte gjort något idag och kommer inte på något att skriva. Försöker verkligen komma på något att skriva...


 

ses senare, måste äta.

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 februari 2013 14:33

Har mina kusiner här. Gillar inte dem! Det är kusinerna från Johans sida. Usch, usch,usch!! Har suttit inne i badrummet i 1 timme nu. Vill inte träffa dem.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards