Hästar är bäst!

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 22:41

Funderar på att fixa en ny header, från annaform.se :)
Jag suger ju på att göra headers och jag vill gärna ha en fin header till min blogg.
Dessa bilder ska förmodligen vara med då. Så får Hon pyssla ihop något med vilka bilder hon vill.

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 22:03

Jag läste på Facebook att findus lasangne har hästkött i sig. Tur så har jag aldrig ätit den, gör alltid egen lasangne. Skulle ALDRIG kunna äta hästkött.

Vilma hade också skrivit ett sånt här inlägg och hon la upp denhär bilden:

   

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 21:57

Frisyr: utsläppt
Ludd tröja: vet ej
Vitt linne: H&M
Jeans: kappahl

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 20:27

Eller inte.

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 20:21

Måste tvätta håret, egentligen skulle jag inte gjort det förrän jag får en häst men jag sa "om vi åker till Dreamy och Ina kan jag tvätta håret sen". Det var därför vi åkte. Bloggar mer efter det.

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 18:29

Dagens humör: pigg och glad
Dagens hiss; red ut
Dagens diss: vet ej
Dagens outfit när jag red:

  

Dagens outfit i hagen:

 
Dagens sötnos:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 februari 2013 17:33

Hej! 

Idag åkte jag till Ina och red ut med Åsa och Dreamy. Jag var hos Ina själv för Åsa åkte direkt till Dreamy. När jag skulle tränsa trodde jag att det inte skulle gå, för hon är så himla svår att tränsa och man måste alltid vara 2 men idag gick det. Först vände hon bort huvudet och tog upp det, men sedan gick det bra. När jag gick ut och skulle spänna sadelgjorden gick hon runt runt, men sedan hittade hon en gren och stod och tuggade på den. Sedan skrittade jag hem till Dreamy och de. Hon var riktigt pigg och gick fram direkt när jag hade satt mig i sadel, hon var inte den lilla sega Ina som hon är i paddocken. Egentligen ska jag och Vilma rida ut mer, men när vi kommer är det antingen halt eller alldeles för mörkt och pannlampan är inte såå bra. När vi nästan var framme skyggade Ina och sedan stannade hon och då fick jag inte fram henne. Men då kom Dreamy. Ina blev super glad och ville springa fram och hälsa. Sedan skrittade vi till energispåret eller jag småtravade lite med Ina. När vi kom fram travade vi båda och Dreamy sprang iväg, hon tyckte det var super kul. Och Ina travade typ det fortaste hon kunde. Sedan fattade jag galopp och då bockade hon, dock inte så högt. Sedan galopperade hon en bit och sen började hon trava igen. För då var hon nära Dreamy. Sedan travade jag en bit med Ina och då gjorde hon ett monsterbocksprång och jag höll nästan på att ramla av. Och då fick hon skritta en bit och sedan travade jag igen och då var hon snäll. Fast när Ina bockade såg hon jätte glad ut så hon tyckte väl att det var kul. När hon vill komma i från arbetet har hon bak öronen när hon bockar. Sedan skrittade vi hem. Och jag skötte om Ina och så.

Här är lite bilder. Skulle egentligen tagit några på Dreamy och Åsa, men Ina ville inte stå still.

 

 

 

 


 

Hej då! 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards