Hästar är bäst!

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 23:16

             

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 22:50

Det är 2 till saker som hon ville att jag skulle blogga om. Om varför jag läser bloggarna jag läser och ett långt in lägg om varför Magic,Helmut och Totte är min favvo hästar. Om det är okej. För jag orkar inte riktigt är super trött. Och om jag skriver nu kommer det säkert inte bli så långt inlägg.


Men vi ses i morgon, och hoppas att det inte gör något.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 22:46

Fick inte ta en känd utan en från åkerby.


Asså jag vet inte, tror inte att jag har någon förebild inom ridning. Eller jo, fast inte någon från åkerby tror jag.

Myran kanske? Ne, men jag vet inte.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 22:03

Idag åkte vi då till åkerby. Först gick vi upp till cafeteriean och sedan kollade vi när några red.  Sedan gick vi till stallet och hjälpte till att fodra som vanligt. :) Inna vi fodrade skulle jag egentligen gett grimmorna till Pärla och Joppe, men ingen av de var inne. Men när vi fodrade kom Pärla in, och när vi var klara skulle hon på lektion igen.

Och då gick jag och Vikma ut till paddocken och red. Jag red på Teddy och hon red på Lillen (hon har bara hittat på honom). Teddy rullade sig i snön och så tyckte han de var jobbigt att galoppera i snön. (Jag har ganska dålig kondition)... Sedan gick vi in till stallet igen och då hade Joppe kommit in och det var Åsa som red honom. Och då fick han sin oranga grimma. Han blev jätte söt och han verkade tycka det var rätt skönt att få en ny grimma för hans gamla var alldeles smutsig och svettig. Pärla får sin grimma på fredag i stället.


Här är en bild på Joppe i sin nya grimma.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 21:57

Är rätt så nöjd över mitt liv, fast det skulle bli sjukt mycket bättre om jag fick en häst :P

Jo men annars skulle jag väl vilja byta liv med, Fanny och Filippa (http://syrrornaenstrom.blogg.se/) för de är så himla söta. Och har en egen ponny och 2 fodervärds hästar. Gud vad kul det skulle varit.

Eller Jacquline och Linn (http://starsjumpiiing.blogg.se/). Linn har 2 hästar och det har Jacquline också. Det verkar så himla kul att ha en häst.

Men någon av de 4 skulle jag ibland vilja byta liv med. Deras liv verkar så perfekt i bland.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 21:53

Helt klart Ninn, http://bbaraan.wordpress.com/.

Vi har bara sagt hej till varandra några gånger, och jag önskar verkligen att jag kände henne bättre. För hon verkar så himla snäll. Och vi båda gillar hästar.

Hon har en jätte fin blogg och är hyrryttare på Legolas.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 21:39

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 februari 2013 18:28

Vill visst ha Ina,för jag kom på att, när jag och Vilma åkte ut med Tazy typ varje dag, så slutade Ina bocka, eller hon bockade bara i bland. Och vi har ju vart tvungna att rida i paddocken nu på sistonde eftersom att det har vart för mörkt och halt för att rida ut. Förlåt för misförståndet. Vill ha henne till 100%. Men kommer nog aldrig få henne. Ångrar att jag skrev det där inlägget... För det är bara lögn tll 110% vill ju ha Ina. Och skulle tackat ja till att få henne. Fast när jag skrev kändes det som att jag inte vcille ha henne, men nu känner jag att verkligen vill ha henne. Kan ta och radera det andra inlägget.


 

Love you!    Och jag vill ha dig!


En sak jag inte förstår mig på är att det verkar som att Jonna ska få en till häst. Charlotte hade lagt upp en bild på Jonna och en häst som heter Ginny. Och det är ju lite konstigt om de köper en till, eftersom att de inte har råd med Ina.



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards