Hästar är bäst!

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 22:40

... sadlar som gör att man sitter i stolsits.


...När kompisar lägger sig i saker och ting.

 


...När folk ljuger.


...när det inte går bra på någon ridlektion.


...när någon blogg jag läser tas bort.


 




Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 20:42

Dagens humör: PIGG och GLAD
dagens hiss: gick en promenad
Dagens diss: gick bara promenaden i 30 min


Dagens outfit i hagen:termo täcke vet inte var det kommer ifrån.

 


Dagens outfit på promenade : en filt och en maggjord båda från hööks.


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 20:04

Glömde säga att Ina tog i så mycket att hon pruttade när hon bockade sådär högt. Och att det var super kul att vara där idag.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 20:00

Detta är den tredje gången jag skriver detta inlägg.


Men idag åkte jag till Ina. När jag kom och skulle ta in henne från hagen stod hon vid grinden och såg super glad ut. Det kändes som att hon var glad över att jag kom. Men när jag tog in henne borstade jag och så. Jag tänkte Longera henne men marken i paddocken var för dålig. Isig. Så jag gick en promenad med henne i stället, gissa om hon blev glad? Men först skrittade vi till ett travstall och då tänkte hon gå in i stallet men då såg hon lite hö och gick dit. När jag fick bort henne där ifrån började vi trava en liten bit. Sedan skrittade vi och travade lite då och då. Sedan kom vi fram till en äng och då gick vi ut på den men det var djup snö så det var svårt för mig att springa. Och Ina ville trava hela tiden. Så vi gick ut på vägen. (vi gick runt på vägarna). Då travade vi och jag bestämde att hon skulle galoppera. Först travade hon super fort som värsta travhästen men när jag smackade började hon galoppera. Hon galopperade fint. Sedan vände vi och galopperade en bit, Ina bockade super högt, ca 150 cm högt bockade hon. Och sedan busade hon lite. Sedan travade vi för hon ville inte skritta. Men när det kom en traktor fick hon lov att skritta. Sedan galopperade och travade hon en sista gång och sen fick hon skritta hem. När jag fixat allt fick hon gå ut i hagen. Hon gick direkt till vattenhinken och tänkte dricka men den var tom så jag fick lov att hämta nytt. När jag kom tillbaka ropade jag på henne och hon kom springandes mot vattenhinken och började dricka super mycket. Törstig pålle.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 18:24

Skrev ett rätt så långt inlägg, men cp mobilen raderade det.
Men får skriva om det efter maten.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 14:35

  • Jag spelar ett spel som heter My Horse. Min häst heter Beauti. Man kan fodra,tävla,träna,mocka,borsta osv. Det är jätte kul och jag spelar det varje dag och tar hand om min häst. Det känns som att ha en egen häst. Super kul helt enkelt. Jag rekomenderar verkligen dethär spelet för er som inte har någon häst. Ni som har egen häst kanske inte har tid, för man måste ju ta hand om den här hästen också. 

Såhär ser min häst ut.


                               

Visst är han söt?   

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 14:08

Har jag nog alltid varit. De är så äckliga och det ser äckligt ut när de krälar fram. Men dock tycker jag att vissa är söta.

Men jag blev verkligen super rädd förut när jag var hos Olle och dem. Jag skulle gå och plocka smultron, älskar verkligen smultron. Då låg det något svart på marken, jag trodde det var ett snöre. Så jag tänkte plocka upp det och kasta det. Precis när jag tänkte plocka upp det, tog "snöret" upp huvudet och kollade på mig. Då såg jag att det var en snok. Jag blev super rädd! Och förut när jag och Vilma badade i bresse så kom det en snok simmandes sprecis vid våra ben, det var super läskigt!!

Det var då jag blev SUPER rädd för ormar.


usch, spyr nästan när jag ser denna bild.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 februari 2013 12:16

Favvo färg, varför just den/ de?


Lila, jag fick lila som favvo färg för några år sen, eftersom Ina passar så bra i det.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards