Hästar är bäst!

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 april 2013 21:23

Det är 8 månader till säsong 4 på the walking dead. 

Det är för länge! I can't wait!


Men det blir i alla fall en säsong 4 och det är jag glad över men 8 MÅNADER!!!!!

 

Gaahhhh!

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 april 2013 15:10

Vi tog med Happy också och jag red honom barbacka. Och Emma red Teddy.


Happy hade inte blivit  riden sedan den 23 december 2012, så han var lite jobbig. 

Åsa ledde mig ifall han skulle sticka iväg. 


Men först skrittade han på lugnt, fast han var stark och åt grenar och blad och så. 

Sedan gick vi in i paddocken men vi skrittade bara några varv för vägen var så dålig. Och Happy blir ganska knäpp i paddocken och han blev väldigt upphetsad när vi hade gått ut. 


Så han skrittade jätte snabbt hemåt. 


Det finns en backe lite innan man kommer hem och då ville jag trava, och han travade några steg innan  han började bocka. Och så höll Åsa nästan på att tappa honom. Fast sedan fick jag stopp på honom. Han bockade några gånger, inte så jätte högt, kanske en halvmeter. Jag höll inte på att ramla av för jag var nästan berädd på att han skulle bocka. Fast jag studsade lite första gången han bockade. 


Sedan lämnade vi Happy och Emma ville rida lite till, och då ledde jag henne och Vilma gick bakom med en pinne, för han ville inte gå. Och jag vet inte riktigt men jag tror Vilma nuddade honom med spöt och då bockade han. Fast inte högt alls. Sedan gick han upp för en backe till skogen. Fast efter ett tag vände vi och gick hem. Hon travade en gång tror jag för hon ville inte trava mer sen. 


Men här är 4 bilder på mig och Happy, men det kommer fler.

 

 

 

 

 


-

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 april 2013 12:21

Idag skulle mormor fyllt 68 år. 


Miss you!

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 1 april 2013 12:13

Dagens outfit:

T-shirt: vet inte

Ridbyxor: hööks

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: ska till Teddy

Dagens diss: Vet ej

Dagens body butter: ingen

Dagens skal:

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards