Hästar är bäst!

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 22:31

I morgon är det skola igen, men förra veckan rullade ju på bra så hoppas denna vecka går med samma flyt.

Men vi ses i morrn, hej då!

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 20:48

Helmut är ju halt just nu, som många av er säkert vet. Och han har varit det länge.

Det är 50 av 100% att han blir frisk. 


Han måste verkligen bli frisk, han betyder allt för mig. 


Hade honom på ridlägret som ni säkert också vet.


Och han är så underbar den där hästen, han är så mysig i hanteringen, bara väldigt stark och en rymmarkung.

Han är även mysig i ridningen, han är orädd av sig, pigg o.s.v

När vi red ut på ridlägret så gick vi förbi en kohage, och alla hästar blev rädda förutom Helmut.

Och han är pigg och brukar börja galoppera när vi rider ut, när vi bara ska trava. 

Och när vi skulle galoppera runt travbanan skenade han och det var verkligen hur härligt som helst. 

Han är även en höjdare på att hoppa, och han hoppar mjukt.

Han blev väldigt pigg på tävlingen sista dagen och ville bara börja med en gång. 


Har massa minnen med denna underbara häst! 

Och är glad att just jag fick honom på ridlägret och att jag lärde känna honom. 


Det ända jag vill just nu är att han ska bli frisk. Han måste bli frisk. 

Jag vill inte förlora honom. 

Han är min bästa vän. 


 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 20:38

jag gillar

 

 


  • djur
  • att blogga
  • mina kompisar
  • att läsa böcker och bloggar
  • att få kommentarer

 

Finns mycket saker som jag gillar!

 

 

-

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 20:32

På ask.fm fick jag en jättebra kommentar eller vad man ska säga om det där med kadriljen, som fick mig att tänka om, jag kanske inte ksa sluta ändå.


Så här stod det:

Jag tycker inte att du ska sluta. Övning ger färdighet eller hur? Tänk att det ska bli bättre nästa gång och försök igen. Jag är säker på att flera gör fel! Sen är det bra att öva in kadrilj inför framtiden! Så jag tycker inte du ska sluta!

 


Om du ser detta, tack. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 20:17

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad
Dagens hiss: vet ej
Dagens diss: var inte hos någon häst idag
Dagens outfit och skal:
T-shirt: Gina tricot
Byxor: H&M

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 april 2013 19:55

Måndag: vet inte


Tisdag: stallet


Onsdag: vet inte


Torsdag: vet inte


Fredag: rida


Lördag: åka till Dreamy och Happy


Söndag: om vi inte åker dit på lördag så kommer vi åka på söndag.


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards