Hästar är bäst!

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 22:48

jag saknar.

 


Gjorde ju ingen 20 dagars igår så jag får göra 2 idag.


Men jag saknar många, och om jag skriver alla så kommer jag säkert glömma någon. 




Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 21:59

Åkte ju till åkerby igen och först kollade vi på de nya hästarna, en ponny och en storhäst, kommer dock inte ihåg vad de heter...


Sedan gick vi till cafeterian och jag köpte 2 kakor. Sedan var vi med Tindra och det var jätte kul, Vilma filmade lite och det kommer komma en helt random video någongång och jag lägger såklart upp den här. 


När Tindra åkte hem så fodrade jag och Vilma, och när vi hade fodrat klart så skulle jag lämna fodervagnen och i soptunnan såg jag något, och jag trodde först att det var ett ridtäcke, men det var ett marinblått schabrak. 

Myran sa att vi skulle lämna det i stallet ifall någon hade tagit schabraket och slängt det för att vara elak men hon som hade slängt det stod i stallgången med sin häst och hon hade slängt det för att det var lite urtvättat och det hade krympt så hennes häst kunde inte ha det. Så jag fick det. Det sitter på Magics sadel just nu, för schabraket jag ska tävla i satt på Magics sadel och jag har tagit hem och ska tvätta det. Men det är väldigt fint. 


Vi tänkte mocka men vi skulle inte hunnit så Vilma borstade Caramia och jag borstade Magic och sedan Totte.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 18:11

min fritid.

 


Min fritid går mest till mina djur och hästarna.


Men även kompisar och LÄXOR.


 

älskar denhär bilden!   




Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 15:36

Idag gick vi då till stallet för vi skulle ha teori. Det ska vi ha på  torsdag och fredag och på fredag ska vi ha ett prov. 


Vi pratade om tecken på benen och på huvudet,hästens kroppsdelar och hästens färger, sedan gick vi runt i stallet och kollade vilka tecken de hade och så.


Eller vi kom typ en halvtimme innan teorin började så då gick jag in till Totte.



Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 12:17

Kunde gå ut med shorts idag utan att frysa. Sommaren är Påväg. (fast snön ligger dock kvar).

Av Freia Vahlsten Svennas - 2 april 2013 12:06

  • Gå till stallet.

  • Städa marsvinsburen

  • duscha

  • Åka till stallet i kväll

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards